Det är inte helt säkert att det är styrdonet som är trasigt har du försäkrat dig om att samtliga absgivare samt abskransar är hela?
Skulle någon eller flera givare vara trasiga så kan felkoder indikera att det är styrdonet som är trasigt fast det inte är så!
Vanligast vad jag vet är att om Vänster givare fram samt höger givare bak är trasig så visar datorn automatiskt att styrdonet är trasigt ( Fakta?, rätta mig gärna ). Detta är vad olika mekaniker samt mina förra chef sa till mig när jag hade det problemet!
Mitt råd är att kolla givarna (mät resistansen på dem, skall ligga inom 1000 -1200 Ohm ev + - lite) Därefter kolla kransarna, räcker att dom är skitiga eller en spricka eller liknande!
I mitt egna fall så sa mekanikerna samma som du har fått höra men jag lästa mig till på
www.nordicaudi.com att det är väldigt vanligt på vags modeller runt 95 - 01 att det är givare samt kransar som ger sig först!
Jag kollade givarna samt kransar och mycket riktigt 2 st givare samt en krans var kass!
Total kostnad för mig var 600 kr (
www.ebay.de)

Skulle det vara så illa att det verkligen är styrdonet som är sönder så finns denna sida med
http://www.modulemaster.com/en/index.phpHoppas det löser sig!
Mvh Mikael