3162
Sök

Nivåplugg vxl låda i Hyundai Santa Fee 2.5 - 03

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Tjenare .

Jaa först spottar Forden ut oljan från vxl lådan, och nu denna.

Var å kikade lite under bilen, tog bort bukskyddet osv.
Men jag hittar inte nivåpluggen/påfyllningen till växellåds oljan.

Den brukar ju inte sitta mer än 1.5-2 dm hägre än nivåpluggen, men jag hittar den ej.
Enligt instruktionsboken ska den sitta på ett visst ställe (en bild) men inte sitter den enligt bilden iaf.

Någon som har en susning av vart den sitter på dessa bilar? Ser den inte ovanifrån eller underifrån.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Teknik Informatör
371 Inlägg
30 december 2008
jag vill minnas att du fyller den via hastighetsmätarn...alltså där vajern går in i lådan på dessa vagnar...

BMW E3 it takes one to catch one :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
jag vill minnas att du fyller den via hastighetsmätarn...alltså där vajern går in i lådan på dessa vagnar...

Jasså? yikes finns ju en plugg enligt boken... hmm  Den sitter ju högt upp den, alltså hastighetsgivaren, så fyller jag därifrån så måste de ändå finnas en nivåplugg nånstans? Annars får du ha i 7-8 liter tongue 2.3 liter ska de i enligt boken.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Teknik Informatör
371 Inlägg
30 december 2008
jo men det sitter säkert en liten nivå kant när du får bort givaren till hastighetsmätaren...var något års sedan jag jobba på en sådan bil tyvärr...

men på fördelningslådan så ser man den ganska lätt...vart vill i-boken hävda att pluggen sitter då?

BMW E3 it takes one to catch one :)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 december 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
jo men det sitter säkert en liten nivå kant när du får bort givaren till hastighetsmätaren...var något års sedan jag jobba på en sådan bil tyvärr...

men på fördelningslådan så ser man den ganska lätt...vart vill i-boken hävda att pluggen sitter då?

Okay, jadu, den dom kan förstå sig på bilden de har ritat.. Nånstans på v-lådan iaf tongue

Mvh Tommy

Sök