2892
Sök

blanda kaross /740 bottenplatta och s40 tak/överdel?

134 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Som rubriken låter. Har bara funderat  på en s40 med bakhjulsdrift hade varit rå coolt!

Hade tänkt att ha kvar motorrummet på 740 karossen så kör man med en 740 motor.
Man får ju såklart förstärka upp allt med fler balkar än original.

Tror ni detta skulle kunna gå? Något ni tror kommer bli riktig svårt att passa in osv?

Har jag för vilda tankar kanske?hmm

//Andreas

1 062 Inlägg
7 januari 2009
e inte s40in mindre än en 740?? en s60 kanske vore mer lämplig??

lär väl vara ganska jobbigt att genomföra men fan fett najs det hade vart big_smile

Team Björkeryd

5 089 Inlägg
7 januari 2009
är nog lättare att bygga om s40in till bakhjulsdrift istället.

\Lindgren

979 Inlägg
7 januari 2009
finns en kille här i karlskrona som kör rallycross med en s40 bakhjulsdriven... Byggde en kardantunnel & monterade motorn på längden ist. kardan & bakaxel va nog från 240 om ja inte minns helt fel. Är mkt bättre än din ide tror jag=)

Hpc

134 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
wildboy_87_ skrev:
e inte s40in mindre än en 740?? en s60 kanske vore mer lämplig??

lär väl vara ganska jobbigt att genomföra men fan fett najs det hade vart big_smile

Jo s40 är lite mindre men de e ju bara att kapa lite i 740:in:P köpa en s60 kaross och kapa sönder den, kommer bli svin dyrt ne tack:P

134 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
AnderssonE30 skrev:
finns en kille här i karlskrona som kör rallycross med en s40 bakhjulsdriven... Byggde en kardantunnel & monterade motorn på längden ist. kardan & bakaxel va nog från 240 om ja inte minns helt fel. Är mkt bättre än din ide tror jag=)

Okej a de låter lite vettigare men det är för mycket finlir för mig:P kommer bli en sne40 tillslut.

1 062 Inlägg
7 januari 2009
AnderssonE30 skrev:

den blåa??

isf vet jag vem det e sitter en grym motor i den 300 hk sugis b230 inte illa pinkat

mvh

Team Björkeryd

765 Inlägg
7 januari 2009
selen skrev:
AnderssonE30 skrev:

Okej a de låter lite vettigare men det är för mycket finlir för mig:P kommer bli en sne40 tillslut.

finlir? hur mycket jobb kommer de inte bli att montera s40 kaross på ja 740?:S har inte riktigt fattat hur du har tänkt..

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738

134 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
GreenMountain_ skrev:
selen skrev:
AnderssonE30 skrev:

finlir? hur mycket jobb kommer de inte bli att montera s40 kaross på ja 740?:S har inte riktigt fattat hur du har tänkt..

Jag är inte någon bilbyggare och att tvärställa en motor och bygga om bakaxel mm kommer bli riktigt svårt för mig som inte har någon erfarenhet av det. och en 740 kostar inte mycket att köpa in och jag har en s40 kaross på gång.
Jag frågar nu er som är duktiga om detta skulle kunna gå? finlir= finjusteringar.

//Andreas

1 291 Inlägg
7 januari 2009
betydligt mera jobb att försöka få dit 740 golvet i s40 karossen än det är att bygga en kardantunnel och fyrlink. Tänk på att 740n kommer bli mjuk som en ja vet inte vad då du kapar bort taket och bakskärmarna, kommer inte kunna stå på egna hjul. s40 karossen kommer också bli som ett sladder utan golvet vilket gör att när du ska para ihop dessa kommer det bli svårt, inte omöjligt att få allting rakt igen.

Som sagt satsa på att bygga en ny kardantunnel och hänga upp en 1031 axel i fyrlink, då kan du justera in bakvagnen sen som du vill. framvagnen löser du på följande sätt, köp en framvagnsbrygga av gunnarsson [urlhttp://www.igmab.com/url] då får du 240 framvagn i en s40.
Han har dessutom byggt dom flesta supernationella s40 rallycrossbilarna och samtliga är RWD så där finns stor kunskap och han kan säkert ge tips och råd.

lycka till

134 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
corsa_m skrev:
betydligt mera jobb att försöka få dit 740 golvet i s40 karossen än det är att bygga en kardantunnel och fyrlink. Tänk på att 740n kommer bli mjuk som en ja vet inte vad då du kapar bort taket och bakskärmarna, kommer inte kunna stå på egna hjul. s40 karossen kommer också bli som ett sladder utan golvet vilket gör att när du ska para ihop dessa kommer det bli svårt, inte omöjligt att få allting rakt igen.

Som sagt satsa på att bygga en ny kardantunnel och hänga upp en 1031 axel i fyrlink, då kan du justera in bakvagnen sen som du vill. framvagnen löser du på följande sätt, köp en framvagnsbrygga av gunnarsson [urlhttp://www.igmab.com/url] då får du 240 framvagn i en s40.
Han har dessutom byggt dom flesta supernationella s40 rallycrossbilarna och samtliga är RWD så där finns stor kunskap och han kan säkert ge tips och råd.

lycka till

Okej tackar så mycket!smile du fick mig att tänka om lite:P

Sök