Första sommarn med körkort - ett minne för livet?

Lindgren_
8 januari 2009 · 2 644 Inlägg

Jag har ju nytaget körkort så att sommarn som kommer nu blir min första sommar med körkort och då ska jag åka e30 turbo så jag tror det blir en bra sommar big_smilebig_smile

Johan Lindgren
kim89
8 januari 2009 · 112 Inlägg

de var ju skit kul o ta körkort.. mindre kul o ha en 850t5r med 300 hästar som första bil... bensinen var ju också jätte billig, typ 14kr/L och den drack som fan.. sålde skiten innan sommaren, köpte mig en bmw 320i e30, som jag aldrig fick igenom så jag köpte en golf mk1 av en polare..

jag hade golfen i 2 dagar sen så förlora jag körkortet, 152km/h på 90väg is a no no.

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Sebus
8 januari 2009 · 164 Inlägg

Eftersom jag tatt körkortet nu efter sommarlovet/sommarledigheten så har jag inte vart med om min första sommar med körkortet, Däremot på oktober lovet åkte jag och en kompis Uppsala-Enköping-Sthlm-Trosa-Växjö-Åhus-Smygehuk-Trelleborg-Malmö-Göteborg-Säffle-Leksand-Falun-Rättvik-Uppsala. På mindre än en vecka, Trevligt var det:)

Saab 9-3 Aero 1,9ttid "Äntligen Familjeräser IV" (2008)
Rquired Allmänt envis
8 januari 2009 · 12 512 Inlägg

kim89 skrev:
de var ju skit kul o ta körkort.. mindre kul o ha en 850t5r med 300 hästar som första bil... bensinen var ju också jätte billig, typ 14kr/L och den drack som fan.. sålde skiten innan sommaren, köpte mig en bmw 320i e30, som jag aldrig fick igenom så jag köpte en golf mk1 av en polare..

jag hade golfen i 2 dagar sen så förlora jag körkortet, 152km/h på 90väg is a no no.

Retligt att klara sig med en 300hp volvo och sen åka dit med en golf? big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
darkwizard Fordonstekniker
8 januari 2009 · 1 740 Inlägg

Tog min lapp på vintern, närmare betämmt 13/12 - 2003.

Sladdade sönder morfars volvo 340, bytte sen in den mot en 460 som det kördes friskt med i 2 år, sen sa motorn upp sig.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
MilleN
8 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Tog körkortet i Maj -01. Det var en rolig tid smile Badbrallor, handduk och ett gäng engångsgrillar låg alltid i bagaget på min förstabil som var en Saab 900. Blev mycket cruisande och badande smile "Tyvärr" mycket nykterhet också men det tog man igen på senare år.

Sedan tiggde jag till mig massa överblivna bilstereoprylar av kompisar och byggde amatörljud med stora basar haha.

Ryckte in i lumpen den hösten och 900'ans liv slutade i ett dike så till nästa år köpte jag mig en riktig bil men glömmer aldrig den sommaren wink

kim89
8 januari 2009 · 112 Inlägg

Retligt att klara sig med en 300hp volvo och sen åka dit med en golf? big_smile

Skämta inte, haha.. men golfen  var ju i alla fall trimmad.. men ändå neutral känns som om att jag hade fått suttit i fängelse om jag hade haft volvon, haha big_smile då hade det blivit grovt vårdslöshet blablablalbla.. men jag fick bara 3 månader som tur va.

fick chefen och skriva att jag behövde lappen i yrket och massa strunt. så nu ska jag ta körkort nästa vecka igen smile

Senast redigerat av kim89 (8 januari 2009)

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
evilaudio
8 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Jag har ju nytaget körkort så att sommarn som kommer nu blir min första sommar med körkort och då ska jag åka e30 turbo så jag tror det blir en bra sommar big_smilebig_smile

sen kommer du inte ha körtkort länge till eftersom bilen inte e laglig.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
TurboTias Permanently Banned
8 januari 2009 · 343 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Jag har ju nytaget körkort så att sommarn som kommer nu blir min första sommar med körkort och då ska jag åka e30 turbo så jag tror det blir en bra sommar big_smilebig_smile

Jag tror du kommer bli av med kortet rätt omgående om jag känner dig rätt smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
_JLarsson . . . .[brehas spar tid!!] . . .
8 januari 2009 · 264 Inlägg

har haft kortet i i nåra månader så första vinter är ju roligt. och i sommar lär det blir fint big_smile

har inte kunnat tagit ut min 760 nu i vinter pga fel, men har fått lånas mors 320i touring nåra gg  och det var jäkligt skoj cool

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)
J_Storm
8 januari 2009 · 294 Inlägg

Ja första sommaren var grym.

Dock jobbade jag hela sommarlovet, men hade 5 mil dit, 5 mil hem.. Satan vad pengar man la på soppa..

Men det bästa är ju ändå när vädret började bli bra. solen sken och man kunde för första gången glida hela vägen hem med rutorna nere och god musik på hög musik på..

Tider det..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"
villon
8 januari 2009 · 684 Inlägg

Jg tog ju körkortet förra året i november, så blev tråkig vinter där dirrekt. Men första sommaren var ju "förra sommaren" och den var go,, pendla 5 mil om dagen mellan jobb och hem, riktigt gott.

Älskar bilar och sommar. Denna sommaren kanske blir ännu bättre, fast nu rycker man ju in snart wink men men

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
Mange_GVe
8 januari 2009 · 338 Inlägg

Första sommaren med körkort körde man jävligt mkt, tävlade med allt fast man inte hade en chans hehe smile alla trodde 850in var en t5a med 300+hk undrar varför? wink hehe 200km/h+ överallt kanske var förklaringen, blev stoppad av polisen 7 gånger. Snyggast var en gång när snuten stoppade mig och han sa jag väntade på att du skulle börja dra, den går rätt bra den här va en t5? nee en slö GLT svarade jag wink hehe ja sen toppade man 850in i bakhasorna på en T-gul t5-R 224km/h gick den big_smile

Senast redigerat av Mange_GVe (8 januari 2009)

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
MxKrus
8 januari 2009 · 530 Inlägg

Fick mitt den 16/6 nu i år! big_smile

De första jag gjorde va att testa vad morsans 850 gick för! (idiotiskt ja vet)
Köpte mig en Golf 2 gti för 4000:-
Sen iväg och köpte basdunk och diverse högtalare på brl dagen efter. cool
Voltade bilfan in i ett träd efter att framvagnsbalken gått av på tredje dagen lol Klarade mig utan skador men bilen va ju bara att skrota och sälja lite delar av....

Sen drog jag och ett helt gäng iväg till höljes och levde loppan! Jag va chaffis såklart men hade grymt kul!
Sen har de ju bilvit lite svineri på stan med morrsans 850 nu när jag sparar till nått bättre. Alltid kul med börnisar och handbromsvändningar utanför McDonalds lol

Sen nu i vinter så är de ju hanbroms som gäller i varje kurva med fri sikt typ. haha

Jaja, man växer väll upp nån gång och skaffar shägg och V70 och ungar och hela skiten tongue

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794
Opel Corsa B "Ägget" (1993)
Etingelholm
8 januari 2009 · 979 Inlägg

Ja min sommar förstördes då jag krockade min E30 som jag hade slitit & jobbat på i 1 år. samma dag som ja fick lappen så small det. så jag fick glida runt i en risig Ford sierra, slita däck & skogskörning. As kul men bilen va ful, vågade inte visa den:P. När sommaren va över köpte jag ny Ford sierra, mkt finare. Så det blir till att ta igen sig denna sommaren med den nya motorn i  som kommer i juni månad:)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang