4863
Sök

Byta ut m46 till m47?

MulleRacing
499 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
M 46an har rasat, så nu måste jag byta låda. Funderar om det bara är att stoppa i en m47 låda och vad jag behöver byta? Främre kardan behövs väl bytas, men koppling och sånt? Passar det? eller måste jag ta det från m47? Och m90 är lite dyr eftersom jag fortfarande går i skola.

tacksam för seriösa svar!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 februari 2009
GLT_Racing_ skrev:
M 46an har rasat, så nu måste jag byta låda. Funderar om det bara är att stoppa i en m47 låda och vad jag behöver byta? Främre kardan behövs väl bytas, men koppling och sånt? Passar det? eller måste jag ta det från m47? Och m90 är lite dyr eftersom jag fortfarande går i skola.

vad jag förstår så är m46 lite längre än m47 efter som de är overdrive
att kardanen behöver bli längre annars äre nog stort sätt samma skräp
kopplingarna borde ju va de samma
du kör ju inte turbo så skulle tro att du har ingen nytta av m90in efter som de va bara turbo bilarna som fick den....

MulleRacing
499 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
GLT_Racing_ skrev:

vad jag förstår så är m46 lite längre än m47 efter som de är overdrive
att kardanen behöver bli längre annars äre nog stort sätt samma skräp
kopplingarna borde ju va de samma
du kör ju inte turbo så skulle tro att du har ingen nytta av m90in efter som de va bara turbo bilarna som fick den....

Ja det är ungefär det jag har förstått också, men då är det ju bara att ta kardan av bilen som m47:an sitter på:P

Sök