Frusen vevhusventialtion bmw 39 (förebygga problemet)

boffe_racing
18 februari 2009 · 66 Inlägg

körde till jobbet en dag när det var 30 minus ute, tyckte att det började lukta bränt efter 5 minuters körning men hade en bil framför mig så jag trodde att det var den, men sedan när jag kom till parkeringen så började det röka under huven, då öppnade jag huven och såg att det hade tryck ut olja genom ventilkåpan och ner på grenröret, förstod då att vevhus ventilationen hade frusit

och nu till frågan på de här motorerna så har vevhuset vakum så all ventilation sugs upp till insuget bakom spjällhuset, bmw har gjort så att vevhuventilationen går ut från oljestickan på blocket, och ur toppens främre del på toppen, har skruvat lös allting nu och det var choklad i alla slangar och i gasspjället och insuget och hur funkar vakumet när man trycker fullgas för då finns det ju inget vakum bakom spjällhuset?

går det göra om vevhusventilationen till en utan vakum tex som på en gammal b20 att man pluggar slangen till toppen och slangen ner till oljestickan och bara drar två andra slangar från toppen och oljestickan till luftfiltret så det får trycka ut luften istället ? kommer det att bli nog fel tex på insprutet eller något sånt

BMW 523 (1997)
Chevrolet malibu ss "low and fast" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang