Behöver kod till stereon: VW Passat VR6

beda
21 februari 2009 · 236 Inlägg

Hejsan! Bytte positionslampa på passaten o eftersom batteriet sitter i vägen fick jag plocka av de. Efter de så har stereon låst sig. Har själv ingen aning om vad koden är o hoppas att det är nån "universal-kod" som alla originalstereo har.

Så snälla hjälp mig om du har en kod!

(Bilen finns på min sida så ni inte tror jag snott nån stereo) tongue

Aerocombi Xenoholic
21 februari 2009 · 2 559 Inlägg

Tyvärr så är det nog ingen universalkod. I min passat så hittade jad av en slump en lapp med koden till stereon i serviceboken, kollat där? Hör annars med närmasta VAG annars om de kan hjälpa dig.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
soyd
21 februari 2009 · 1 853 Inlägg

VAG kan hjälpa dig, är stereon anmäld som stulen a då blir det ju andra bullar...

men annars ska dom kunna mot en kostnad ta fram rätt kåd via Tyskland... är säkert inte så billigt men a enda sättet om du inte hittar den då...

lycka till! smile

/mvh soyd

beda
21 februari 2009 · 236 Inlägg

Ja, får väl bli VAG då, svindyrt som allt annat väl. tongue
De kan inte va så jävligt att de sitter något på själva stereon om man tar ut den?

HOLLELLE
21 februari 2009 · 409 Inlägg

beda skrev:
Ja, får väl bli VAG då, svindyrt som allt annat väl. tongue
De kan inte va så jävligt att de sitter något på själva stereon om man tar ut den?

skulle inte tro det va? fast det är klart, finns ju idioter som skriver sin pinkod på sitt bankomatkort så du kan ju kolla........

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang