2433
Sök

Svajande laddtryck vid gaspådrag saab 900 2.0T -94

148 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#1
turbon "svajar" vid fullt pådrag mellan 0.8-1.2 bar...endast när motorn hamnar på 5000 varv så ger den fullt tryck men sen typ bluddrar den direkt och vid nästa växel så tar det tid för turbon att reagera innan den ska ladda igen sad är det nån läcka? spelar ingen roll med orginal filter eller öppet filter, Bilen är steg1chippad av Bsr.. Mvh Daniel


500 Inlägg
21 februari 2009
#2
Testbyt magnetventil och DI-kassett. Kan ge sådana symptom.


148 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#3
Nocturnal skrev:
Testbyt magnetventil och DI-kassett. Kan ge sådana symptom.

Okej ska kolla på det då smile vad kan en DI kasset kosta?


500 Inlägg
21 februari 2009
#4
Kommer inte ihåg vad de kostar nya men men får en beggad för 500-1000spänn.


148 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
#5
Nocturnal skrev:
Kommer inte ihåg vad de kostar nya men men får en beggad för 500-1000spänn.

Okej ja men då ska jag kika på detta, kanske testa byta magnetventilen först kanske! Tack för tipset iaf smile


500 Inlägg
21 februari 2009
#6
Det skadar heller inte att kolla och testbyta stiften. Kolla även så att det sitter rätt stift i ( NGK BCPR7ES-11 )


184 Inlägg
21 februari 2009
#7
hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

148 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#8
Nocturnal skrev:
Det skadar heller inte att kolla och testbyta stiften. Kolla även så att det sitter rätt stift i ( NGK BCPR7ES-11 )

Okej ska kika på detta oxå då smile tack för hjälpen!


148 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
#9
saab_power_900 skrev:
hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

Okej! då ska detta kikas oxå då tongue


103 Inlägg
25 februari 2009
#10
D. Runbom skrev:
saab_power_900 skrev:
hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

Okej! då ska detta kikas oxå då tongue

Läkage, magnetventil, Di, stift, slapp WG.

troligen stift eller läck.

mvh


2 164 Inlägg
26 februari 2009
#11
Kolla även upp att din WG klocka/membrandosan och fjädern där i är ok.
Ta ut säkring nummer 5 eller ta mort kabeln till MVn och kör ända upp till max varv.
Svajar laddet då så är de 2 saker.
Slapp fjäder eller läckande vakumslangar eller AVn.
Kolla upp allt detta.

MVH



Sök