Säkringsfråga

mulleina
9 mars 2009 · 715 Inlägg

hej jag har en fråga om säkringar då min är för klen. Säkringen går till huvudenhet, innerbelysning och cigg-uttag problemet är då när jag lyssnar på musik och tänder mina lysande tärningar så gå säkringen ibland... än så länge köper jag ny då och då kostar ju inte mer än 7kr men finns det något annat alternativ?

lechen_volvo
9 mars 2009 · 54 Inlägg

Sätt i starkare säkring

Drönirettab
9 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Man ska inte sätta en starkare säkring än vad kabeln är dimensionerad för, frågan är vilken area kabeln (som matar säkringen) har och hur stor den nuvarande säkringen är. smile

P_H Elektriker
9 mars 2009 · 109 Inlägg

Sätt till en säkringshållare till och dra en ny kabel från den till stereon alt. uttaget.

Dubs I got Dubs!
9 mars 2009 · 2 423 Inlägg

vilken ampere på säkringen har du och hur mkt har du kopplat till cigg uttaget?

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
mulleina
10 mars 2009 · 715 Inlägg

Adde666 skrev:
vilken ampere på säkringen har du och hur mkt har du kopplat till cigg uttaget?

15A säkring jag vet inte vad dem drar men jag har bara lysande tärningar...dem kan väl inte dra mycket eller?

Ser ut som desse och kosta samma som dessa

Senast redigerat av mulleina (10 mars 2009)

Miramithe
10 mars 2009 · 573 Inlägg

typ 5w lampor i dom eller nå, dom lyser inte så starkt va? annars kan de vara glapp i kabeln så den kortsluter. testa att stänga av stereon och ha tärningarna på, sen ruckla och dra lite i kabeln

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
mulleina
10 mars 2009 · 715 Inlägg

Jag ska prova era förslag

mulleina
11 mars 2009 · 715 Inlägg

Miramithe skrev:
typ 5w lampor i dom eller nå, dom lyser inte så starkt va? annars kan de vara glapp i kabeln så den kortsluter. testa att stänga av stereon och ha tärningarna på, sen ruckla och dra lite i kabeln

det var det inte

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang