Jo idag så var det så olyckligt att plötsligt så slutade blinkersen att fungera överhuvudtaget på min volvo 965 -96 men varningsblinkers fungerar, men kom ju underfull med att varningsblinkers sitter på ett annat relä så men jag hittar inget blinkrelä? för det verkar inte sitta vid säkringarna och vid de "vanliga" reläen under huven, och inte heler vid den "lilla dosan" ovanför batteriet?
Så, vart sitter blinkreläet? Någon annan som har någon aning om vad det annars kann vara för fel?
lär vell sitta som på alla andra volvos vid reläna i bilen den där boxen du beskriver är ju abs / felsöknings prylarna kolla instruktionsboken brukar stå vilka alla säkringar är /relän
kom på att de är ju ingen 4a på 960 så kolla under den där boxen för den finns inte på 940
Nu har jag grejjat med elen i ett par dagar, börjar tröttna så jag undrar om någon har någon aning vad det är för fel? Har kommit fram till att nu fungerar blinkers, men bara när jag har backen i? :o När jag lägger ur backen, då slutar all blinkers på hela bilen att fungra
Varningsblinkers knappen är blinkers relät så va det ialf i min 960 från 93. sitter två relän i knappen ett till varningsblinkersen o ett till den vanliga blinkersen.
Tack för alla svar, jag har "fixat"felet Jag skäms nästan att säga det, men det var en säkring som hade gått Hade aldrig hittat säkringsdosan utan er hjälp, haha första gången jag har behövt en instruktionsbok Men iaf, tack!