4469
Sök

Lmm storlek

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
vet att de finns massa angåengde lmm trådar.
Men har en 855 t5 som har trimmmats bra.
H-profilare
nya kolvar/ringar
Mira fräst topp mm
040 pump
630cc deka spridare
kkk24 snurra

Så ja undrar vilken storlekt man borde ha på lmm?
en s60r har ja 77mm invändigt men ja har ju större spridare, men dock samma snurra.

Mvh// johan

1 867 Inlägg
3 maj 2009
Skaffa en programvara som är gjord för just din motor istället för att labba med lmmhus för att lura din nuvarande programvara. Det lönar sig i längden.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
ska ju självklart mappa om org systemet sen efter ja byggt en lmm

854 Inlägg
3 maj 2009
Prata med dom/den som ska mappa bilen i så fall.

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
okaj får göra de big_smile vart finns de mappnings ställen nära runt jönköping?. maxtunning har slutat mappa org sprut.

8 267 Inlägg
3 maj 2009
Snabbt räknat 89,8mm innerdiameter om du kör på 3 bars grundtryck.

186 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
mm de är tänkt att köra på 3 bars gruundtryck, sen vet ja inte ifall de ska vara något annat ifall man mappar om den på e85. vet att ja med hade fått fram ungefär dom siffrerna med 87,6mm Vart kan man få tag på så stort rör lite smidigt?

8 267 Inlägg
3 maj 2009
Mitt hus är byggt av ett alu-rör med 90mm inner. Ska duu däremot köra på E85 istället för bensin så blir det en annan storlek om du inte byter till större spridare.

854 Inlägg
3 maj 2009
När jag byggde en lmm för ett tag sen så köpte jag ett för stort alurör som jag kapade av en viss bit av omkretsen jämns med hela röret, köpte 2 lagom stora t-bultslangklämmor och drog ihop röret med lite silikon imellan. Då kan du få exakt den arean du vill ha. Lätt och smidigt, kom faktiskt på lösningen själv big_smile Då jag hade problem med att hitta rör som var rätt storlek på. Blev det en luddig förklaring så skicka ett PM så ordnar vi lite bilder smile

Bara att surfa runt på olika stylingsidor och kolla deras sortiment av alurör. Börja med att kolla alutech.

Lycka till smile

Sök