8296
Sök

Turbokonventera 850 gl

530 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Går i planerna med att försöka mig på att turbokonventera morsans gamla bil som jag nu fått tagit över cool

Är inte ute efter att försöka få 700hk med jätte turbo utan de är tänkt att de ska va ett snik bygge för så lite pengar som möjligt. Planen är att lära sig och försöka få de att funka och förhoppningsvis få en lite roligare bil nu i sommar. smile
Vet att den inte går igenom besiktningen med turbo. Vet också att de kan gå rent åt helvete med motorras osv men då är de bara att köra den på skroten isåfall. Den är så slut i övrigt så den går nog knapt att sälja endå big_smile

Tänkt att ha detta projekt för att lära mig smile
Har hållt på mycket med moped och cross motorer, både 4-takt och 2takts trimmning så tänkte att de va dags att börja med lite större motorer wink

Så vilka delar ska jag leta efter?

Turbo från nån T5a?
Grenrör från T5a eller bygga eget?
Intercoler?
Större Spridare och LLM för att lura datorn?
BTR?

Kan få tag på alla sorters volvodelar då de en här i byn som bara ängnar sig att demonterar volvo.
Har läst lite gran om turbo byggen men lite tips och hjälp på traven skadar ju inte smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

Sök