2812
Sök

Ny turbo till saab 900 2,0t se

30 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
#1
tja, funderar på att köpa en större turbo till saaben nu i sommar och även chippa den, så jag undrar om någon kan rekommendera någon bra turbo som inte får kosta hur mycket som helst, vore ju även bra om någon hade en till salu smile


888 Inlägg
27 maj 2009
#2
Byter du turbo måste du mappa bilen och då blir det en hel del dyrare. Varför inte bara steg 3 först? sen ser du hur länge lådan håller wink

promo
27 maj 2009
#3
TD04-15T är ju en snurra som ligger bra i pris , men är ju som Henke säger att du måste mappa om bilen men med denna turbo kan du lätt få en effekt på ca 280-290hk vilket gör bilen ganska trevlig att köra smile

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
27 maj 2009
#4
Satsa på en 15t eller en 16t, 630cc spridare och en Walbro 255 pump i tanken, kör på e85 och mappa bilen så har du en trevlig bil som samtidigt håller hyffsat bra, känner många som kört med denna setupen fast med färdigmappade boxar utan problem.

Men om du bara vill sätta på en lite större snurra så måste du mappa om bilen, tänk på att även då så tror jag du måste byta spridare.

/Påsen

PÅSEN RACING

30 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#5
påsen skrev:
Satsa på en 15t eller en 16t, 630cc spridare och en Walbro 255 pump i tanken, kör på e85 och mappa bilen så har du en trevlig bil som samtidigt håller hyffsat bra, känner många som kört med denna setupen fast med färdigmappade boxar utan problem.

Men om du bara vill sätta på en lite större snurra så måste du mappa om bilen, tänk på att även då så tror jag du måste byta spridare.

/Påsen
okej, jo ska chippa och mappa bilen i sommar på nordic, så tänkte att det skulle vara trevligt med en ny turbo också smile men ska ha det du sa i baktanke ! ^^


30 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
#6
HenkeTIC skrev:
Byter du turbo måste du mappa bilen och då blir det en hel del dyrare. Varför inte bara steg 3 först? sen ser du hur länge lådan håller wink
haha precis ! nejdå, men ska ju både chippa och mappa bilen på nordic i sommar och vill gärna få ut ännu mer effekt^^


5 710 Inlägg
29 maj 2009
#7
lottoo skrev:
HenkeTIC skrev:
Byter du turbo måste du mappa bilen och då blir det en hel del dyrare. Varför inte bara steg 3 först? sen ser du hur länge lådan håller wink
haha precis ! nejdå, men ska ju både chippa och mappa bilen på nordic i sommar och vill gärna få ut ännu mer effekt^^
Man chippar inte och sedan mappar utan antingen eller.
Läs här för mer info:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=7854

Frågan man skall ställa sig när man funderar på turbobyte är:
-Hur mycket effekt vill jag ha?

Utefter det väljer man turbo.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

30 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
#8
okej, visste inte att det var så det låg till, men tack iallafall smile nu vet man hur det funkar^^



Sök