Calibranissen skrev:
Tjejen har en 9-3 1,8t (samma motor som 2,0t) 1998cc, hon BSR-chippade den nu i förra veckan och den är standardhög, jag tycker inte bilen är spårkänslig, det kan bero mer på annat än du tror, däcken är en betydande faktor med, ju större fälgar och bredare däck - ju bättre väghållning med, Sambon kör på 225/40/18, hon ska sänka sig för övrigt med nu, så hon har köpt sänkningssats 35mm men ej ditsatt (känns inte som det skulle behövas).
Har du nån polare som jobbar på en verkstad gör han nog ett fjäderbyte till dig billigt.
Angående trim så tål dom bra mycket, vad jag har hört så är det växellådan på Saab överlag som kan ryka vid för hård trimning. Men enligt BSR som är mycket utprovat på dessa bilar behöver du inte ens förstärka bilen nått och de har specifikt uppgett detta på sin sida!
Sambons bil före chip:
150 hk
240 nm
Laddtryck: 0,45 - 0,55 bar
Efter chip:
204 hk
310 nm
Laddtryck: 1,0 bar
Detta är Steg 1
http://sv.bsr.se/products