4417
Sök

Behöver råd om chassisats på bilen, 9-3og, 18" fälgar.

239 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Hej, har tröttnat på min 9-3og - 00's stötdämpare totalt nu. De slår emot så fort man har någon i bak typ. Köpte bilen för några månader sedan, antagligen har han kört husvagn på bilen innan.

Jag tänkte köpa en ny sats runt om, kolla på GE Motorsports sportpaket är det något att ha tro. Såg att de har 2 olika paket Lip GasTec stötdämpare och Sportgasdämpare.

Har 225/40 samt 18x8" fälgar just nu och sänkning tar 40mm står det, kommer det skrapa emot? Vill gärna ha en sänkning, men inte så att det tar i ännu mera.

7 282 Inlägg
30 juni 2009
Jag har HR fjädrar med koni dämpare och min har aldrig någonsin slagit i bak.
Dock har jag en coupé och som jag har förstått det så har jag lite större hjulhus tror jag.

1 291 Inlägg
30 juni 2009
Jag skulle säga att du har lite för stora hjul med fel ET, det är boven och inte matta fjädrar.
Bästa lösningen är att skaffa andra fälgar med aningen större ET beroende på hur mycket det tar i.
Att bara sätta hårdare fjädrar kan få bort en del skrap men det kommer fortfarande kunna ta i om inte fjädrarna är riktigt styva men då blir också bilen mindre trevlig att köra.
Valsa skärmkanterna och en ny sänksats blir nog prima.

239 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Vet ej det, jag tror de är slitna. 9år gamla och antagligen drog förra ägaren husvagn.

http://www.garaget.org/?car=83315

Han kör 18" samt GM sats, så det bör väl funka. Men blir osäker när du säger så.

Kanske bör jag köra nya original dämpare samt H&R fjädersats som sänkning?

Sök