3536
Sök

Vibrationer i bilen (Volvo 850 T5R)

632 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Hejsan alla på garaget.org jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Det är så att jag satt dit nya fälgar med däck på min Volvo 850 T5R idag. Problemet är att vid hastigheter mellan 80-120kkm/h vibrerar det som fasen i bilen och då menar jag verkligen MASSOR!. Under 80km/h och över 120km/h slutar vibrationerna. Jag gjorde en hjulinställning på bilen för bara någon månad sedan. Dem nya fälgarna med däcken är balanserade enligt företaget jag köpte dem ifrån. Någon som kan hjälpa mig vad det kan vara?
Tacksam för all hjälp och svar man kan få.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

593 Inlägg
10 juli 2009
Om du har eftermarknadsfälgar(inte volvo original) så kan du börja med att kontrollera dina navringar så de har rätt diameter mot hjulnavet..

632 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Fälgar jag köpte är Volvo R fälgar 18'' kopior. Dem ska väl vara tillverkade att passa bolt on på Volvo 850?

Mvh

593 Inlägg
10 juli 2009
Bultcirkeln stämmer givetvis, ET borde också stämma, men hålet i fälgen som går runt hjulnavet brukar inte stämma på kopior, därför använder man navringar som en distans mellan hjulnavet och hålet i fälgen.

4 824 Inlägg
10 juli 2009
Fire-Fox skrev:
Fälgar jag köpte är Volvo R fälgar 18'' kopior. Dem ska väl vara tillverkade att passa bolt on på Volvo 850?

Mvh

Nej du ska ha distansringar, hade det på min V70 när jag hade 19" R fälgar på den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

632 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Okej. Är det dem svarta plastringarna man fick med i en liten påse när man köpte fälgarna alltså? Bara att sätta dit dem så borde det bli bättre?

Mvh/Tobias

Jerk-R skrev:
Bultcirkeln stämmer givetvis, ET borde också stämma, men hålet i fälgen som går runt hjulnavet brukar inte stämma på kopior, därför använder man navringar som en distans mellan hjulnavet och hålet i fälgen.

593 Inlägg
10 juli 2009
Just precis dom ja.. Se bara till så att det stämmer exakt.. Om dina navringar råkar vara lite för stora så gör dom ju ingen nytta..

632 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Okej men då kör jag på det. Är det någon fara att köra med bilen i några dagar innan man sätter på ringarna? Eller måste jag göra detta så fort som möjligt?
Mvh/Tobias

Christian S skrev:
Fire-Fox skrev:

Mvh

Nej du ska ha distansringar, hade det på min V70 när jag hade 19" R fälgar på den.

593 Inlägg
10 juli 2009
Det har jag ingen aning om, men jag hade inte kört med bilen alls om det var något sådant fel..

4 586 Inlägg
10 juli 2009
Ifall du kör utan centrumringar så kan i värsta fall köra av bultarna

byt på en gång tar max 30min

632 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Då fixar jag det imorgon smile. Tackar för alla svar!

Mvh

jorre83 skrev:
Ifall du kör utan centrumringar så kan i värsta fall köra av bultarna

byt på en gång tar max 30min

4 586 Inlägg
13 juli 2009
har du fått ordning på ditt problem?

632 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Japp problemet är löst. smile Det var centrumringar som ni sa.

Tusen tack för hjälpen

Mvh!

jorre83 skrev:
har du fått ordning på ditt problem?
Senast redigerat av Fire-Fox (14 juli 2009)

Sök