Problem med saab 9000 2.3t 92

Jokkee
17 juli 2009 · 37 Inlägg

har ett problem med min saab 9000 2.3t 92 . skulle köra till gäddede men bilen gick inte längre än till dorotea. det började med att tcs lampan börja lysa men inget fel uppstod, seen så slåcknade den. sen efter en stund så skulle jag göra en omkörningen då bilen plötsligt börja bromsa ner. gick inte att gasa mycke alls just så att man kunde hålla farten,om jag gasar lite för mycke så bromsar bilen ner sig. check engine lampan lyser lite då och då. men sen det värsta vart när jag väl skulle vända hem i dorotea så börja den å rycka. fick köra på 1an för att ens kunna komma fram. ställde bilen i dorotea å kom dit nästa dag från umeå för att bogsera hem den .vi provade att starta den.. om man hård gasade gick det att varva den normalt men direkt man skulle köra så börja den blöddra å rycka och svart rök kom ur avgassystemet .det rök även lite längre ner vid motorn mot torped väggen. vi bytte tänd stift men vart inte bättre. vi bogserade hem den. nu när vi va hemma så går den ej att starta ens...  är riktigt tacksam för svar! vill ju få igång bilen så fort som möjligt!

Nissan S14 "Purplitch" (1994)
Suzuki swift gti mk1 "Nabba" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang