3363
Sök

Länkarm Volvo V70N T5 2001 felmonterad?

Refined
1 770 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Hej
Hjälpte en kompis för någon vecka sedan att byta höger länkarm på en V70N T5. Det krånglade väldigt mycket men efter många om och men så fick vi dit den, men kompisen bestämde sig för att lämna in bilen på Volvo för att byta den vänsta. När han lämnade in den så bad han dem även att kolla om den andra såg ut att sitta bra.
Nu påstår de på Volvo att vi har satt fel länkarm på fel sida (!?), alltså vänster på höger sida.
För mig så låter det helt omöjligt att vi kan ha gjort detta, vi är inte helt främmande på att skruva med bilar någon av oss!
Och kan inte kolla om så är fallet jus nu för bilen står fortfarande på Volvo.
Och vi dubelkollade även den nya emot den gamla, och det verkade stämma.

Så frågan är om det finns någon som hellst möjlighet att vi kan satt den fel, någon som bytt lite länkarmar förut. Och den konade spindelleden hamnade i det konade hålet o.s.v.

Tacksam för svar smile

1 043 Inlägg
22 juli 2009
Går inte att sätta fel.

Supraman
2 300 Inlägg
22 juli 2009
lyckas man med det så flyttas hjulet så det skulle synas med en gång.

man kan se för på lämkarmen och navet finns styrstop som ska möta varann, där ser man om det e rätt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Refined
1 770 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Men det FINNS alltså en liten liten möjlighet att sätta fel?
Klart man kan se på styrstoppet, men bilen är som sagt inne på Volvo nu.

Plus att bilen var ju helt körduglig när vi satt dit den.
Den drog visserligen lite åt höger, men vi trodde att det kanske var för att det var bra bussningar på den sidan och inte den andra när vi bara bytte en.

451 Inlägg
23 juli 2009
Att den drar åt höger kan bero på framvagnsinställningen är helt rubbad eftersom ni monterat bort spindelleden m.m

Refined
1 770 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Jo, det är sant.

Men är det någon mer som kan styrka att det går att sätta den fel eller är det omöjligt?

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
23 juli 2009
det är omöjligt att sätta fel på v70

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

1 833 Inlägg
23 juli 2009
Ring andra bilia och fråga.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Sök