hej! har fått funderingar på att sänka bilen, Och då jag inte har lust att kapa sönder org fjädrarna så tänkte jag köpa dom här : http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … tId=12158* är det ngt att ha ? eller ska man satsa på några andra?
går bilen igenom besiktningen om man kapar org fjädrarna? sliter inte det som fan på packboxarna i dämparna eller kan man lätta trycket?
sorry om jag e helt ute å cyklar men jag e ny på bil fronten, hoppas jag är välkommen även om jag inte har bil än men vill förbereda mig väl /H
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
går bilen igenom besiktningen om man kapar org fjädrarna? sliter inte det som fan på packboxarna i dämparna eller kan man lätta trycket?
sorry om jag e helt ute å cyklar men jag e ny på bil fronten, hoppas jag är välkommen även om jag inte har bil än men vill förbereda mig väl /H
Citerat från en bes-man: "Det enda vi ser till när det kommer till fjädring är att fjädrarna inte kan lossna och att det finns fjädringsväg."
Alltså....kapar man för mkt så att fjädrarna antingen släpper när stötdämparn toppar eller att det inte finns ngn fjädringsväg alls så blir bilen underkänd.
Men...min rekomendation är som redan sagts...köp ett kit med fjädrar och stötdämpare som är anpassade efter varandra och din bil.
Nog är det många som kör med G&M sänkfjädrar, säljs främst av GE Motorsport i Kalmar http://gemotorsport.jetshop.se/ G&M är någon form av nederländsk firma för övrigt.
Tror inte skillnaden är speciellt stor mellan fabrikaten. Alla sänker ju 40mm. Jag har en sats med Jamex-fjädrar på min bil där det främre fjäderparet är progressivt. Dvs lite komfortablare än linjära fjädrar i lägre hastigheter, sen skärper dom upp sig
Citerat från en bes-man: "Det enda vi ser till när det kommer till fjädring är att fjädrarna inte kan lossna och att det finns fjädringsväg."
Alltså....kapar man för mkt så att fjädrarna antingen släpper när stötdämparn toppar eller att det inte finns ngn fjädringsväg alls så blir bilen underkänd.
Men...min rekomendation är som redan sagts...köp ett kit med fjädrar och stötdämpare som är anpassade efter varandra och din bil.
oki
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D