3231
Sök

Vibrationer vid gaspådrag från 70km/h och uppåt? Ford Focus -00

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Har problem med vibrationer på min Focus -00 2.0 kombi.
Från 70km/h och uppåt så börjar bilen vibrera som om det vore obalans i hjulen, men släpper jag på gasen så rullar den mjukt och fint.
   Har provat 3 uppsättningar hjul för att utesluta obalans; original plåtfälgar 15", Biltemas lm-fälgar 15" samt Ace Hexan 17", men bilen vibrerar lik förbannat så länge som jag gasar...
Så var kan dessa vibrationer komma från? Det finns inga missljud eller onormalt glapp i drivknutarna och inget glapp i styrleder eller hjullager heller.

Har någon en kvalificerad gissning om vad det kan vara för fel?

Tack på förhand..
//Mattias

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 juli 2009
Gulmun skrev:
Har problem med vibrationer på min Focus -00 2.0 kombi.
Från 70km/h och uppåt så börjar bilen vibrera som om det vore obalans i hjulen, men släpper jag på gasen så rullar den mjukt och fint.
   Har provat 3 uppsättningar hjul för att utesluta obalans; original plåtfälgar 15", Biltemas lm-fälgar 15" samt Ace Hexan 17", men bilen vibrerar lik förbannat så länge som jag gasar...
Så var kan dessa vibrationer komma från? Det finns inga missljud eller onormalt glapp i drivknutarna och inget glapp i styrleder eller hjullager heller.

Har någon en kvalificerad gissning om vad det kan vara för fel?

Tack på förhand..
//Mattias

vibraerar de när du bromsar med?

----->Strippen S2<-----

VCRACING

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
sjovold skrev:

Nej. Men bromsarna är visserligen inte helt 100, och dom ska servas snart. Kan felet vara där ändå?

Mvh.

Rekondare/Personbilsmekaniker
198 Inlägg
27 juli 2009
Våran Octavia vibrerar i ratten o pedalerna när man kommer mot 160... vill också veta vad de beror på smile

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 juli 2009
Gulmun skrev:
sjovold skrev:

Nej. Men bromsarna är visserligen inte helt 100, och dom ska servas snart. Kan felet vara där ändå?

Mvh.

tänkte på om skivorna har slagit sig(skeva) så pass att de märks vid acceleration oxå

----->Strippen S2<-----

VCRACING

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Ja, kanske.. Ska ändå byta skivor runt om och gå igenom oken så vi får se om det slutar vibrera efter det.
Har varit inne på om det är något med växellådan, men det hoppas jag verkligen att det inte är... hmm

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 juli 2009
tror inte att växellådan ska ha nått med de att göra...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Skönt att höra. smile Vi får se om det löser sig med renoverade bromsar. Tackar!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
27 juli 2009
Gulmun skrev:
Skönt att höra. smile Vi får se om det löser sig med renoverade bromsar. Tackar!

japp vi får hoppas  på de lycka till smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Sök