3278
Sök

850 fråga, ang bromskonvertering 850glt>v70r

458 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Såhär ligger det till, har ett par v70r bromsok liggandes, dock är detta bak oken, så vet ej vilka skivor jag skall ta, då det är meningen att jag skall ha dessa ok fram.
330x28 skivor behövs med ett bultmönster på 5x108, dock hittar jag ingen tillverkare av dessa skivor. Har googlat nästan hela dagen lång neutral

Det är de grå oken med ett vitt R på. Från v70r -05

Så nu till FRÅGAN, vem kan special tillverka ett par sådana hära skivor? Helst slitsade!

Är sugen på alla svar! Även kritik samt anvisningar för hur jag skall gå tillväga.

Tack på förhand! Mvh John
Senast redigerat av Jonnsard (2 augusti 2009)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2009
varför ska du byta till sånna bromsar på en GLT? kör du bana med den?

kör du bara "gata" med den så är det totalt meningslöst då dina originalbromsar duger fint.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

458 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Det kommer även att göras ett motorbyte och för att då få igenom den på reg bes behövs större bromsar (Bland annat, för denna jättelika operation smile )

8 282 Inlägg
2 augusti 2009
Enklast är ju att köpa skivor från en S60R bak. kostar 1200:- har jag för mig. Sen lär du ju bygga adaptrar för att få oken att passa.

458 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Broms skivorna skiljer sig väll från fram & bak? Tänker för handbromsen, bakskivorna har ju en trumma för handbromsbackarna.

8 282 Inlägg
2 augusti 2009
Jonnsard skrev:
Broms skivorna skiljer sig väll från fram & bak? Tänker för handbromsen, bakskivorna har ju en trumma för handbromsbackarna.

Ja, det gör dem. Dels för handbroms, dels för att skivorna fram är 4 mm tjockare än dem bak.

458 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
http://www.skruvat.se/Bromsskiva-P11932.aspx

Funkar denna skiva för mej att köra med?
Notera att jag endast har BAK bromsoken som är gjorda för v70r bak bromsskivor (28mm breda)

Sök