atava, billig försäkring!

Team-Adolfsson Gödseldräng
19 september 2008 · 4 529 Inlägg

atava är ren skit

fick aldrig någon faktura av dom skrev till dom att jag inte hade fått någon faktura ch bad dom skicka både med posten och med mail men fick inget och efter några dagar sa dom upp försäkrigen vilket resulterade i böter för för mig
skulle inte förvåna mig om det kommer en faktura nu när jag skriver det här ^^

CarpeDiem German Engineering
19 september 2008 · 9 081 Inlägg

Jag har kollat upp försäkring hos Atava om jag har en Golf III GTi på mitt namn. Halvförsäkring: 6151 kr/helår. Helförsäkring: 6522 kr/helår smile Det är billigt som fan, överväger att vara kund hos de. Känner många som har Atava och är nöjd med de smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
bybban Livsnjutare (ibland å på helgerna)
19 september 2008 · 228 Inlägg

ja är kund hos de å har vart med ca 3-4 bilar. funkat skit bra med avslut å allt sånt. har dock inte behövt å använda de i nå ärende än men den dan den sorgen.

4x4 is tha shit!
Nissan King Cab "Brutus" (1987)
Wanegardh Asgammal medlem.
19 september 2008 · 2 246 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
atava är ren skit

fick aldrig någon faktura av dom skrev till dom att jag inte hade fått någon faktura ch bad dom skicka både med posten och med mail men fick inget och efter några dagar sa dom upp försäkrigen vilket resulterade i böter för för mig
skulle inte förvåna mig om det kommer en faktura nu när jag skriver det här ^^

du har inte förstått att allt sker på nätet?..dvs INGA papper

torpis Forummoderator
19 september 2008 · 10 572 Inlägg

maximus skrev:

Team-Adolfsson skrev:
atava är ren skit

fick aldrig någon faktura av dom skrev till dom att jag inte hade fått någon faktura ch bad dom skicka både med posten och med mail men fick inget och efter några dagar sa dom upp försäkrigen vilket resulterade i böter för för mig
skulle inte förvåna mig om det kommer en faktura nu när jag skriver det här ^^

du har inte förstått att allt sker på nätet?..dvs INGA papper

Deras filosofi bygger på att man inte skall förstå...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
19 september 2008 · 2 307 Inlägg

Har atava jag med mkt billigar än allt annat va lite strul med autogiro medgivandet fick mejl om att jag inte hade godkännt det trots att jag hade gjort det och dom redan dratt två fakturor???

Har inte behövt nån ersättning från dom än dock så där kan jag inte uttala mig.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Primerapojken
1 oktober 2009 · 4 Inlägg

Har själv Atava och har haft dom i ett halvår. Försäkringen på mig ligger på 3000 kr per år medans det på IF låg på 16000 kr per år på min opel! Mig har dom iaf alltid behandlat seriöst och hjälpt mig när jag haft problem. Återstår att se vad som gäller när de väl smäller.

LeafBox Lat Perfektionist
1 oktober 2009 · 6 359 Inlägg

Helt galet mkt billigare för mej iaf.

Hade jag bilen ståendes på mej själv via trygg hansa skulle en helförsäkting kosta typ 16k++
Medans Atava skulle ha 8700:-
:S

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Murvald Knegare
1 oktober 2009 · 718 Inlägg

Jag får betala 200:- mindre på en halvförsäkring, men hel var cirka 2-3500:- billigare per år..

Fattar inget alls..

/M.

William 2009-02-20
Rock-Star
1 oktober 2009 · 2 982 Inlägg

googla atava och du får veta varför det är billigt!

Android
1 oktober 2009 · 892 Inlägg

Residence skrev:
googla atava och du får veta varför det är billigt!

Hurdå menar du?
Att de är så billiga för att allt sköts över nätet så de kan pressa priserna rejält?

Eller, är det så att du försöker insinuera att de är billiga för att en del människor inte kan läsa information och avtal på korrekt sätt, och därför gapar på div. forum om hur dåliga Atava är i ett försök att återfå lite stolthet?  wink

Nä, jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg, men jag gissar på det första jag nämnde...

Jag har själv både bil och hem hos Atava och är mycket nöjd hittills. Det var en detalj när jag tecknade försäkringen att de drog för 1 och ½ månad, månaden efter jag tecknade försäkringen, men sedan dess har det rullat på fint.

På bilen blev resultatet det här:
- Tidigare bolag, halvförsäkring á 14.000:-/år
- Atava, helförsäkring á 8.000:-/år

Jag fick alltså helförsäkring för nästan halva premiekostnaden, DET kallar jag prisvärt! smile


EDIT: Nu såg jag detta var en rätt gammal tråd från början, men Atava finns ju kvar, så ämnet lär fortfarande gälla...

Senast redigerat av Android (1 oktober 2009)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Xtravagant 1337
1 oktober 2009 · 1 343 Inlägg

alla skriver så mycket skit om Atava bara för de är billiga..
Jag tror alla kan hålla med om att Trygg Hansa är ett stort och respekterat försäkringsbolag och det är ju faktiskt dem som ligger bakom Atava.

Atava är Trygg Hansa bortsett från att man tagit bort allt dyrt som kostar..
pappersarbete, personal osv...

Den som har problem får ringa och då kostar det den personen för support.
Inte som det är i andra bolag där kostnaderna slås ut på alla i bolaget..

Så enligt mig är det tummen upp..
Sen är säkert Atava bättre och sämre precis som alla andra försäkringsbolag..

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
yoppe
1 oktober 2009 · 388 Inlägg

Hmm billiga vet jag inte om dom var båda mina bilar skulle bli dyrare bil 1= 53kr/månad och bil 2= 124 kr/månad..alltså 2124 kr/år tycker snarare att dom var dyra och då valde jag ändå till en självrisk som är 1000 kr mer än jag har idag..

Martin 9-3 Fisketokig
1 oktober 2009 · 2 997 Inlägg

Xtravagant skrev:
alla skriver så mycket skit om Atava bara för de är billiga..
Jag tror alla kan hålla med om att Trygg Hansa är ett stort och respekterat försäkringsbolag och det är ju faktiskt dem som ligger bakom Atava.

Atava är Trygg Hansa bortsett från att man tagit bort allt dyrt som kostar..
pappersarbete, personal osv...

Den som har problem får ringa och då kostar det den personen för support.
Inte som det är i andra bolag där kostnaderna slås ut på alla i bolaget..

Så enligt mig är det tummen upp..
Sen är säkert Atava bättre och sämre precis som alla andra försäkringsbolag..

Humm. Trygg Hansa ligger långt långt bak i listan över nöjda kunder. Har själv bara dålig erfarenhet av Trygg Hansa och det man hört från vänner och kollegor så följer det samma dåliga stil rakt igenom.

Att då anförtro sig till ett bolag som är ett lågprisalternativ till TH känns helt borta.

Jag är inte alls emot tekniken att alla ärenden sker med några musklick i övrigt men när det gäller försäkringar ska man kunna ringa och ha personlig kontaktperson dygnet runt. Vilket jag kan nu.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
1 oktober 2009 · 999 Inlägg

Har haft atava på några bilar nu, och det har varit lite småkrångligt har aldrig råkat ut för någon skada dock, så den hanteringen vet jag inte. Men med tanke på allt småkrångel med deras administration så blir jag lite skeptisk. Nu har jag gått över till Dina försäkringar och Vesta istället.

Problem med att avsluta försäkringar, görs inte automatiskt hos dom tydligen. Har inte fungerat med att göra det via internet heller. Då får man ringa till dom, men dom har ju knappt någon telefontid så det blir omständigt. Man drar fel på autogirot, skickar en stor felaktig utbetalning, och drar sedan den från kontot igen..

Det går inte att maila till supporten på något bra sätt, man får inget svar i alla fall. Bara att ringa, men just det, knappt några telefontider.

Så eftersom jag byter bil ofta skippar jag atava då det inte flyter på smidigt som med de flesta andra bolag. För mig är sällan Atava billigast längre heller, det var när man hade grönt körkort dom var billiga.

Senast redigerat av weeeman (1 oktober 2009)

Noxxer
1 oktober 2009 · 1 482 Inlägg

Tja atava har man läst gott om och mycket ont om.

Problemet verkar komma när DOM ska utföra det man betalar för.. dvs ersätta dig när något händer.

Då bara försvinner dom

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang