Bygga om högerstyrd Evo till vänsterstyrd?

ZIPx
14 oktober 2009 ·

hej jag har länge funderat på att köpa en Evo men hittar oftast bara högerstyrda å tappar då suget men går det att konvertera till vänster styrning om man vill å i så fall vart kan man göra det å är det dyrt ??

Phaetoon
15 oktober 2009 · 8 156 Inlägg

Fixade till rubriken. Tänk på det nästa gång du skapar en tråd wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Metaphor
15 oktober 2009 · 40 Inlägg

Enda jag läst om att konvertera från höger till vänster är på alla supror som är högerstyrda och enligt sidan vilken de nu va så var det inte värt det. Dels tidsmässigt dels kostnadsmässigt..

Ghost_Face
15 oktober 2009 · 517 Inlägg

Metaphor skrev:
Enda jag läst om att konvertera från höger till vänster är på alla supror som är högerstyrda och enligt sidan vilken de nu va så var det inte värt det. Dels tidsmässigt dels kostnadsmässigt..

Toyota supra är ju en förhållandes dyr och ovanlig bil på de Svenska vägarna så det är ju klart att konvertera en sådan kostar en slant om man ska jaga land och rike runt för delar.

Att hitta delar till en lancer evo lär vara betydligt lättare och billigare då det är i grunden en vanlig svensson-sedan...

alexxe En gång till nu
15 oktober 2009 · 760 Inlägg

Toyota supra är ju en förhållandes dyr och ovanlig bil på de Svenska vägarna så det är ju klart att konvertera en sådan kostar en slant om man ska jaga land och rike runt för delar.

Att hitta delar till en lancer evo lär vara betydligt lättare och billigare då det är i grunden en vanlig svensson-sedan...

att hitta delar till en supra är inte heller svårt, men de är fortfarande tidsödande jobb att genomföra en konvertering.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Sued
15 oktober 2009 · 238 Inlägg

Varken en Supra eller EVO är svårt att hitta delar till, iofs är det såklart relevant till vad man jämför med, tar man med tex en 740 i bilden som man kan hitta delar längs vägen till så förlorar ju så klart båda. Däremot skulle jag rekommendera att OP hittar en bil med ratten på rätt sida istället för att konvertera.

Senast redigerat av Sued (15 oktober 2009)

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
kingen85
15 oktober 2009 · 146 Inlägg

Håller med Sued, tar nog en hel del tid, om man inte lämnar iväg den för att få de gjort. O då kan man lika bra köpa med ratten på rätt sida. Letar du bara i Sverige? Annars skeppa ifrån staterna...

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang