Hjälp! behöver tjäna 3000 - 4000kr

MRosenson
24 oktober 2009 · 199 Inlägg

Jokke_ skrev:
Har du inte sparat några pengar? 3-4000 är ju inte direkt jättesvårt att få tag i om man har en liten sparbössa (med andra ord ett bankonto/sparkonto)

Jo, han har ett sparkonto smile De är precis va han skriver i första inlägget big_smile

Snälla ni.. Sluta gnäll på honom, ALLA hamnar vi i ekonomiska kriser någon gång och vet inte hur vi ska lösa de, han behöver tips, precis som ni behöver/behövde när ni var i samma sits. Skärpning.

   ^
   |
   |

  +1

Tomten Tomten
25 oktober 2009 · 1 065 Inlägg

Här ser man hög standarden är på folk kommentarer.
Killen skriver Hur man ska tjäna i hop xxx kr för han i detta läge kanske inte har ett jobb ( pga olika orsaker) Ge killen tips i ställe för sitta i fjanta som vissa gör.
Bara för att just du kanske har mycket pengar så behöver ni inte släppa dumma kommentar.

Ja det kommer massa dumma frågor här på sidan också men det hör inte hit just nu...

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
sirmiro Double-Unicorn Rider
25 oktober 2009 · 2 486 Inlägg

Det enklaste är nog att kolla om det finns saker i din bekantskapskrets du kan göra mot betalning.
Allt beror ju på hur akut det är, och hur snart du kan få tag på pengar i övrigt.


Folk som säger jobb, sälj bilen etc - hur tänker ni? Står det att jobb just nu inte är ett alternativ får man arbeta runt det. Kan vara något som händer inom en snar framtid som gör ett jobb dumt, man vet aldrig anledningarna runt ett val. Och sälja bilen? En trasig bil tappar otroligt mycket i värde jämfört med om samma bil är hel. 4000 kr på att laga bilen kan ge en värdeskillnad på 10000+kr vid försäljning. Så tänk innan ni skriver.

Syst3m
25 oktober 2009 · 1 079 Inlägg

sirmiro skrev:
Det enklaste är nog att kolla om det finns saker i din bekantskapskrets du kan göra mot betalning.
Allt beror ju på hur akut det är, och hur snart du kan få tag på pengar i övrigt.


Folk som säger jobb, sälj bilen etc - hur tänker ni? Står det att jobb just nu inte är ett alternativ får man arbeta runt det. Kan vara något som händer inom en snar framtid som gör ett jobb dumt, man vet aldrig anledningarna runt ett val. Och sälja bilen? En trasig bil tappar otroligt mycket i värde jämfört med om samma bil är hel. 4000 kr på att laga bilen kan ge en värdeskillnad på 10000+kr vid försäljning. Så tänk innan ni skriver.

Ja, fy fanken. Att klara sig själv är ju alltid ett sämre alternativ än att leva av andra....

Har man inte ett jobb ska man inte leva som om man hade ett.

sry för OT och moralpredikning.

Caffe
25 oktober 2009 · 1 436 Inlägg

Verkar som killen har lytt era råd för nu ligger kärran på blocket!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
FreddeK
25 oktober 2009 ·

köp en tv på avbetalning och sen sälj den på blocket direkt för typ 4000kr=)

nimoz
26 oktober 2009 · 385 Inlägg

fegge_89 skrev:

Bjare skrev:
Sälja röva?

SMS-lån är nog mest passande för dig.
Men det är spännande hur du kan dra på dig skulder kring sådana summor när du, tydligen, inte kan lösa det.

Får man fråga av den givna nyfikenheten vem som ska få dina surt förvärvade pengar? big_smile

Jodå ska ju reparera bilen.
Jag har ingen tidsgräns men så fort det bara går att få tag på de pengarna destobättre.
Vill ju inte ta något lån heller eftersom jag inte vill sätta mig i skuld till tex sms-lån.
Så tjänster skulle jag kunna tänka mig göra vad det än gäller.

Får man fråga va felet med bilen är ? Pluggar du på ljunkan ?

NFD Borstat grenrör!
26 oktober 2009 · 125 Inlägg
Hellre en tia i handen än en tjuga i foten.
Neos34 Garaget vän, igen.
29 oktober 2009 · 5 687 Inlägg

Bli statist, nu söker ju SVT riverside/Andra avenyn, 200:-/timman och 5000:- för en film roll i andra avenyn. Har fixat in en polare som skall filma på söndag..

Hur kunde ja fixa, är medlem i svt 2´ra avenyn å riverside, jag fick förfrågan.
Men gav bort det..

Vad jag vet så söker dom en till medel ålders som skall köpa sex på snusk gatan i gbg.
Hehehe, skall bli kul å se han å bilen i serien..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
JoeyJ
29 oktober 2009 · 502 Inlägg

vad är det som ska repareras? gör jobbet själv/låt en polare göra det och köp bättre begagnade delar på skroten/blocket

attackhamster
30 oktober 2009 · 475 Inlägg
visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang