5497
Sök

Hydrauliskkoppling volvo 740 gl 90a

29 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
hej ja har nyss bytt lamell,tryckplatta på min 740.
men nu  har jag problem med att lufta kopplingen de blir typ inget tryck i koplingen när man öppnar ventilen så kommer det istortsätt bara luft ut men satt typ 3 timmar igår å luffta den fick fylla på behållaren typ 3 gånger men har inte sett oljan komma ut på nått mer ställe än när man öppnar ventilen. ja funderar nu på varför de inte blir något tryck i kopplingen. sen funderar ja på om man lufftar kopplingen på samma sett som bromsarna=/

mycket  tacksam för svar

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 januari 2010
du luftar kopplingen på samma sätt, men när du luftar kopplingen så se till att behållaren är full hela tiden, kopplingen får sin vätska genom ett "fack" på sidan i bromsvätskebehållaren.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

29 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
jo de vet ja de va därför ja fyllde på den innan de va slut men de närmade sig typ min när ja gjorde de ska man göra de innan den kommer så långt ner då?

NITROUS skrev:
du luftar kopplingen på samma sätt, men när du luftar kopplingen så se till att behållaren är full hela tiden, kopplingen får sin vätska genom ett "fack" på sidan i bromsvätskebehållaren.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 januari 2010
chrilloff skrev:
jo de vet ja de va därför ja fyllde på den innan de va slut men de närmade sig typ min när ja gjorde de ska man göra de innan den kommer så långt ner då?

NITROUS skrev:

kolla in i burken så ser du fickan till kopplingsvätskan, du måste ha vätska upp dit hela tiden.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
4 januari 2010
Bytte på en 940 för ett tag sen och då luftade ja precis som med bromsar. Blev bättre och bättre tills de funkade klockrent. Gjorde samma sak på tjejens golf för någon dag sedan.

På bmwn däremot gick de ej att göra så av nån anledning. Pumpade upp tryck och sedan öppnade vi nippeln och stängde innan man släppte upp kopplingspedalen. Men fanns inge tryck efter de. Pedalen fastnade nere vid golvet. Prövade i säkert en timme utan resultat.

Öppnade sedan luftnippeln och lät de rinna igenom ett tag. Sen pumpade jag en 30-40 gånger å sedan har jag haft bra koppling. Testa de

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

29 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
chrilloff skrev:

NITROUS skrev:

kolla in i burken så ser du fickan till kopplingsvätskan, du måste ha vätska upp dit hela tiden.

tack den såg ja nu. varför är den äver min? de är de ju inte så konstigt att de aldrig blir nå vidare tryck om man bara pumpar in luft. eller ska de bli tryck med bara lufft å?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
4 januari 2010
chrilloff skrev:
NITROUS skrev:
chrilloff skrev:

tack den såg ja nu. varför är den äver min? de är de ju inte så konstigt att de aldrig blir nå vidare tryck om man bara pumpar in luft. eller ska de bli tryck med bara lufft å?

att den är över är för att om din slavcylinder börjar pissa vätska, så ska bromsarna fortfarande fungera smile

29 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Boostrider skrev:
Bytte på en 940 för ett tag sen och då luftade ja precis som med bromsar. Blev bättre och bättre tills de funkade klockrent. Gjorde samma sak på tjejens golf för någon dag sedan.

På bmwn däremot gick de ej att göra så av nån anledning. Pumpade upp tryck och sedan öppnade vi nippeln och stängde innan man släppte upp kopplingspedalen. Men fanns inge tryck efter de. Pedalen fastnade nere vid golvet. Prövade i säkert en timme utan resultat.

Öppnade sedan luftnippeln och lät de rinna igenom ett tag. Sen pumpade jag en 30-40 gånger å sedan har jag haft bra koppling. Testa de

har pumpat i typ en halvtimme i rad uttan att trycket bygs upp nått vidare så tror inte de skulle funka men är vell värt ett försök om inge annat funkar

29 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
chrilloff skrev:
NITROUS skrev:

att den är över är för att om din slavcylinder börjar pissa vätska, så ska bromsarna fortfarande fungera smile

okey de låter ju logist. min tycker dum kunde satt min högre upp då =/

får testa sen å se
Senast redigerat av chrilloff (4 januari 2010)

29 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
tack för tipset nu funkar den. men nu har startmotorn slutat funka istället men gissar på att de är den saken med konstigt namn eller bara för kallt med 20 minus smile

Sök