Projektarbete i skolan, tips mottages...

jetta16v
28 augusti 2006 · 1 534 Inlägg

Tja!
Går i 3'an i fordon och behöver lite idéer till vad jag kan göra på mitt projektarbete i skolan.
Har en Jetta GL(90hk) årsm. -90, som jag kan tänka mig att göra någonting med, men det jag kan komma på just nu är att bygga en stereoanläggning, eller byta/trimma/ändra motorn...
Problemet är att jag har inget eget garage o så, och vill dessutom inte lägga ned så mkt pengar på bilen heller, då jag anser att det inte är värt det, men kanske om man någorlunda kan få "tillbaka" en del av pengarna om man skulle exempelvis sälja den o så..

Det måste heller inte vara ngt med bilen, vadsomhelst som har med fordon att göra i princip..
Tack i förhand!!!

Mafghan
28 augusti 2006 · 353 Inlägg

Kanske låter skitfåningt, men testa göra något med en mindre motor. Köp typ en radiostyrd bensindriven bil och trimma/ändra. Plocka isär en gräsklipparmotor och redovisa alla delar in i minsta detalj.

Bygg en prototyp av en bil som har de egenskaper du vill ha. I skala 1:10..... Finns mycket att göra om du förminskar sakerna du vill jobba med. Iställer för en stor bil, en radiostyrd osv...

Enjoy....
Unander Evighetsprojektist
28 augusti 2006 · 216 Inlägg

Mafghan skrev:
Kanske låter skitfåningt, men testa göra något med en mindre motor. Köp typ en radiostyrd bensindriven bil och trimma/ändra. Plocka isär en gräsklipparmotor och redovisa alla delar in i minsta detalj.

Bygg en prototyp av en bil som har de egenskaper du vill ha. I skala 1:10..... Finns mycket att göra om du förminskar sakerna du vill jobba med. Iställer för en stor bil, en radiostyrd osv...

Tycker det låter som en grym ide!

MeloveGolf Vw trimmare
28 augusti 2006 · 2 995 Inlägg

Mafghan skrev:
Kanske låter skitfåningt, men testa göra något med en mindre motor. Köp typ en radiostyrd bensindriven bil och trimma/ändra. Plocka isär en gräsklipparmotor och redovisa alla delar in i minsta detalj.

Bygg en prototyp av en bil som har de egenskaper du vill ha. I skala 1:10..... Finns mycket att göra om du förminskar sakerna du vill jobba med. Iställer för en stor bil, en radiostyrd osv...

när jag var liten hade jag en bil bana med bilar som drevs av en 10.000rpm el motor bytte den till 30,000 krasha den coh garva i 30 min...första "Trimingen" så bygga nått monster i i mindre skala vore häftigt smile

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
turboskåpet
19 september 2006 · 102 Inlägg

Renovera den här bilen som projektarbete.. Det var kul men det tog betydligt längre än de 100 timmar som var utlagda åt detta.
http://www.garaget.org/?car=5490

Senast redigerat av turboskåpet (19 september 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang