Någon som har erfarenheter av: Alpine CDA-9853R

Flexy
20 juli 2006 · 65 Inlägg

Hej!

Skall köpa ny cd till bilen och vill då uppgradera lite så jag får tidskomp, har tidigare använt mig av pioneers cd men funderar på att köpa Alpine CDA-9853R.

Spelar Format:  CD/MP3/WMA
Radio-Typ:  RDS/EON/PTY
Uteffekt:  4 x 50w
Lågnivåutgång:  3 x (2volt) RCA F/R/S
Delningsfilter:  6-läges HP/LP
Equalizer:  7-band G-EQ eller 5-band P-EQ
Tidskompensering:  6-kanaler (oberoende)
Aux-ingång:  JA (adappter krävs)
Media-Anslutning:  iPOD / CD-växlare
Typ av front:  Löstagbar/swingface
Fjärrkontroll:  JA (tillbehör)
Rattstyrnings-ingång:  JA
Display-utgång:  JA
ISO-kontakt:  JA


Är detta ett bra köp? har hittat den på nätet för 3680kr

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=478

Mvh Danne

Senast redigerat av Flexy (20 juli 2006)

Peranton
20 juli 2006 · 116 Inlägg

Nej det har jag inte.. men jag har en Alpine CDA9847R och måste säga att jag är mycket nöjd med den.. den spelar otroligt bra för att vara så pass billlig.. inköpt på www.netonnet.se

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)
BMW 320d (1999)
TT-Avant
20 juli 2006 · 6 851 Inlägg

Flexy skrev:
Hej!

Skall köpa ny cd till bilen och vill då uppgradera lite så jag får tidskomp, har tidigare använt mig av pioneers cd men funderar på att köpa Alpine CDA-9853R.

Spelar Format:  CD/MP3/WMA
Radio-Typ:  RDS/EON/PTY
Uteffekt:  4 x 50w
Lågnivåutgång:  3 x (2volt) RCA F/R/S
Delningsfilter:  6-läges HP/LP
Equalizer:  7-band G-EQ eller 5-band P-EQ
Tidskompensering:  6-kanaler (oberoende)
Aux-ingång:  JA (adappter krävs)
Media-Anslutning:  iPOD / CD-växlare
Typ av front:  Löstagbar/swingface
Fjärrkontroll:  JA (tillbehör)
Rattstyrnings-ingång:  JA
Display-utgång:  JA
ISO-kontakt:  JA


Är detta ett bra köp? har hittat den på nätet för 3680kr

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=478

Mvh Danne

Har själv inga erfarenheter av denna. Men jag har hört att den skall vara bra ljudmässigt iaf.
Jag tror själv och har funderat på denna jag oxå då jag saknar tidskomp nu mera sad

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Goffen Administratör
20 juli 2006 · 2 974 Inlägg

Jag har en 9855r och den fungerar riktigt bra! Det borde inte vara så jättestor skillnad på dom båda apparaterna mer än att 55an har 4volt lågnivå och en annan skärm........

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Streckkoden
20 juli 2006 · 2 655 Inlägg

Har storebror 9855r och som Goffen skrev så är det bara skärmen och volten på lågnivån som skiljer.

Det är absolut inget dåligt köp..

Flexy
20 juli 2006 · 65 Inlägg

Ok då kanske det tom blir 9855r, skiljer ju inte så mycket i pris vill gärna ha högre volt på lågnivån.

Tack för hjälpen !

//Danne

Theo
20 juli 2006 · 859 Inlägg

Det skiljer en sak till. Med 9855an medföljer en fjärr, som bara den listar 500kr. Men 9853an är en GRYM maskin för pengarna.

MVH Theo

Flexy
21 juli 2006 · 65 Inlägg

OK såg det nu jag med, lutar nog åt 9853R, måste byta ut orginalen i Saaben smile

Nicki Arklöv
19 september 2006 · 67 Inlägg

vad är tidskomp? och varför är 4volten på öågnivån så mycket bättre än 2volten?

GrebyAxel
19 september 2006 · 524 Inlägg

Tjenna. Jag har en alpine 53a i min bil... Måste seja att de e den bästa cd jag haft. Jag har 2 slutsteg på den nu men har haft tre också men även fast lågnivån bara är på 2 volt så påverkar inte de ljudet så att man kan höra nån skillnad iaf tycker jag. Alpine och Pioneer har så pass bra grejer att man inte kan dömma ljudet bara av att läsa på specifikationerna... Kan ju lova att alpinen har bättre ljudkvalite än många många andra alternativ med en lågnivå på 4v och uppåt...

GrebyAxel
19 september 2006 · 524 Inlägg

Tidskompen på alpinen måste vara de bästa nånsin,,, du går in på deras hemsida. Anger dina högtalarplaceringar, avstånd osv. sen när du är klar så genererar alpinesidan en fil som du laddar ner och bränner ut på en helt vanlig cd-skiva å sen stoppar du i den i din cdspelare och cd-spelaren ställer in alla finesser så som du angav på hemsidan. Fan, va bra!

SaTN Köp
19 september 2006 · 106 Inlägg

Grym maskin! har en polare som har den modellen samt en annan som har 9855R.
Bara att köpa i mitt tycke, du kommer vara nöjd!

Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
19 september 2006 · 605 Inlägg

Har en 9853R i Miatan å den e jag tok nöjd med! Bytade till den förra sommaren å det har jag inte ångrat...hade en sony x-plod historia innan...men alpineen e jag riktigt nöjd med! Den e smidig å hantera å snygg å kommer så bra överrens med min ipod!!!big_smile

E det inte 55R som är silvrig? Jag valde iaf min då den var svart å i en Miata så behöver man ju knappast ngn fjärr...å kablarna var redan dragna...

Lycka till med ditt köp!big_smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
andreas_gbg_
20 september 2006 · 1 634 Inlägg

Jag är lite besviken på den, jag har 53:an och tycker att det är skamligt att man inte får med en fjärrkontroll, DESSUTOM köper man en fjärrkontroll till så måste man även köpa med ett ir-öga som man fäster någonstans, exempelvis bredvid stereon med dubbelhäftande tejp, och en kabel från ir-ögat in bakom stereon så klart.

55:an är det givna valen om man kan tänka sig att ge 1000kr mer, dessutom är menysystemet fiffigare på 55:an.

Min röst hamnar alltså på att du skall köpa 55:an istället, maskinerna är i övrigt ganska identiska, skitbra stereos!!!

Numera Saab 9-5 Aero -00
loudness
20 september 2006 · 4 554 Inlägg

jag är toknöjd med goffens gamla spelare:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang