Hej. undrar om det är nån som har haft en 740 under vintertid (kallt som fan) utan glykol i. och om den har klarat sig, eller måste man byta motor till våren ? Kan man ha tur att häll i glykol nu och hoppas på det bästa ?
Kylaren går ju först alla gånger, jag har provat, men det var en 142:a med B20 så det gick lika bra att köra ändå, när vattnet har kokat ut så slutar det ju koka, smidigt som fan en B20 klarar ju sig ända till oljan har kokat ut, då börjar den slitas.... marginellt
Om itne motorn läcker vatten, eller tar mer än inna vintern efter att ha frusit är det lungt...
Kylaren spricker som sagt först, och den kostar inte så mycket på skroten
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Kylaren går ju först alla gånger, jag har provat, men det var en 142:a med B20 så det gick lika bra att köra ändå, när vattnet har kokat ut så slutar det ju koka, smidigt som fan en B20 klarar ju sig ända till oljan har kokat ut, då börjar den slitas.... marginellt
Haha ja hade man inte några volvos på samvetet så hade man ju nästan kunnat tro att du överdrivit där!
Kylaren går ju först alla gånger, jag har provat, men det var en 142:a med B20 så det gick lika bra att köra ändå, när vattnet har kokat ut så slutar det ju koka, smidigt som fan en B20 klarar ju sig ända till oljan har kokat ut, då börjar den slitas.... marginellt
hehe tack för alla svar Fick bilen av morsan för hon köpte ny. så kom jag på när det var ca 30 minus ute att det var rent vatten i och sen kom det massa snö och då kom jag inte fram till bilen
Fan vad dumma svar! har ni någon gång skruvat med en bil? Sitter frost plugg på blocket som hoppar ur om motorn fryser! sitter under grenrøret/"børjan av avgassystemet" bara att tina upp motorn och slå i frostpluggarna igen och fylla på glykol och se så de inte læcker..
Fan vad dumma svar! har ni någon gång skruvat med en bil? Sitter frost plugg på blocket som hoppar ur om motorn fryser! sitter under grenrøret/"børjan av avgassystemet" bara att tina upp motorn och slå i frostpluggarna igen och fylla på glykol och se så de inte læcker..
inte säkert att den klarar sig bara för att pluggarna åker ut... inte ens säkert att pluggarna åker ut...
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Fan vad dumma svar! har ni någon gång skruvat med en bil? Sitter frost plugg på blocket som hoppar ur om motorn fryser! sitter under grenrøret/"børjan av avgassystemet" bara att tina upp motorn och slå i frostpluggarna igen och fylla på glykol och se så de inte læcker..
inte säkert att den klarar sig bara för att pluggarna åker ut... inte ens säkert att pluggarna åker ut...
Nej precis, och isen är inte direkt dynamisk när den väl har frusit, så även om frostpluggarna nere på blocket ploppar ut så finns de andra ställen i motorn där isen ligger och trycker.
Men de ska ganska mycket till innan de börjar gå sönder saker... Men ja är bra fundersam om min b230 klarade -35 grader :D