3243
Sök

Sliten volvo motor

9 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
#1
Hej på er!
Tänkte byta ut min motor som är en b230 turbo mot något nyare,men mot vad?

9 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
#3
Nja tänkte nog mer om det gick å använda en motor från 940

608 Inlägg
2 oktober 2006
#4
jo nu ska de gå att använda en motor från 940. är det i en 740 du ska ha den eller?och vilken motor från 940 ha du tänka sätta dit isåfall?


<wohoo 500 inlägg smile
Senast redigerat av jens volvo in sports (2 oktober 2006)

old volkswagens never die,they just get lower:D

9 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
#5
Jag vill gärna ha kvar turbon,så det vore bra om man kunde byta rakt av

9 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
#6
Det är till min 745 som jag har,den har gått 36000mil

608 Inlägg
2 oktober 2006
#7
Turbo745 skrev:
Det är till min 745 som jag har,den har gått 36000mil

just de! jo nu ska du få in en motor från 940 där nog dom är likadanna! vilken motor har du tänkt? en ny 2,3l turbo kanske?

old volkswagens never die,they just get lower:D

9 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
#8
ja nyare i allafall.
men jag vill inte att det ska vara för mycket arbete med bytet,typ sprutet stämmer med databoxen eller något annat.Lite får man nog räkna med,men inte för mycket.

352 Inlägg
2 oktober 2006
#9
Turbo745 skrev:
Det är till min 745 som jag har,den har gått 36000mil

Min 945 t har just passerat 80000mil....

352 Inlägg
2 oktober 2006
#10
Turbo745 skrev:
Det är till min 745 som jag har,den har gått 36000mil

Min 945 t har just passerat 80000mil....

429 Inlägg
2 oktober 2006
#11
Du ska hälst köpa dig en B230FT nyare än -90 sitter det grovre lager, stakar...
B230FK så har du oljekylda kolvar (oljesprut under kolven) den motorn sitter i 940 från 95 och uppåt det kvittar om det är lätt tryckare eller full det ända som skilljer är tryckklockan på turbon och så är oljepumpen en modellstörre på fulltryckaren??


9 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
#12
Passar mitt grenrör till b230fk med turbo och allt?

608 Inlägg
3 oktober 2006
#13
Turbo745 skrev:
Passar mitt grenrör till b230fk med turbo och allt?

jo, nog ska de gör de nog!
vad har gamla motorn för fel då?

old volkswagens never die,they just get lower:D

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 oktober 2006
#14
B230FT -95 och nyare har väll också dimsmörjningen? inte bara fk vad jag vet... vad har du för motor idag?

B230ET eller FT?


9 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
#15
B230et

9 Inlägg
3 oktober 2006
Trådstartare
#16
B230et

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 oktober 2006
#17
ifall du har ET idag å skall ha in en B230FK/FT så blir det att byta hela kabel härvan å diverse boxar å givare... smile


10 287 Inlägg
5 oktober 2006
#18
Nej då, det är bara att välta ner ett B230FK/FT block och köra. (så länge man har koll på svänghjul och givare).

/Göran

Xoff skrev:
ifall du har ET idag å skall ha in en B230FK/FT så blir det att byta hela kabel härvan å diverse boxar å givare... smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök