5630
Sök

Däcket tar i inneskärmen höger bak! volvo s40N

77 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Det är så att däcket helt plötsligt har börjat ta i inneskärmen höger BAK när man gör en lite kraftigare vänstersväng men det är inga jätte svängar man behöver göra för att däcket ska toucha i överkant på innerskärmen... Jag borde ju ha märkt detta redan förra året när jag sänkte bilen om det va så att den tog i.
Kan fjädrarna helt plötsligt ha blivit lägre? låter ju inte så sannolikt.. Är det stötdämparen som börjar ge sig? eller är de något vajsing med bakaxeln?

Några tips på vad det kan vara? hmm
Senast redigerat av Tobias_M (6 juli 2010)

77 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Det tar ju inte heller i när man svänger höger. och inte heller i någon av framskärmarna där det är MYCKET tightare. är ju bara ett finger imellan

767 Inlägg
6 juli 2010
Kan mycket väl vara så att fjädern har blivit lite slappare men är det hyffsat nya fjädrar borde det inte bero på det.
Har du någon tung last i bilen som inte varit där tidigare?
Det är inte så att innerskärmen har släppt lite?

77 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Nae dem är ju nästan nya.. 1 år knappt.. har ingenting lastat i bilen.. inte fulltank heller(tanken sitter på den sidan). Jag försökte rucka lite på innerskärmen men det va väldigt stabilt... ytterkanten kommer väl börja släppa snart då om jag fortsätter slipa plast mot gummi.

5 089 Inlägg
7 juli 2010
Bussningar som börjat bli lite slappa? kränger så mycket när du svänger att det tar i?

\Lindgren

77 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
ja exakt... de kränger så mycket när jag svänger. men bara höger bak som sagt, vid vänstersväng. Bussningar säger du... Är det något som bör återgärdas direkt? För att försöka förtydliga det lite så är det precis i skärmkanten det tar i...
Senast redigerat av Tobias_M (7 juli 2010)

Sök