5040
Sök

Bmw e36 dovt knack från motorn?

Ljud freak !
928 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Hejsan i går när jag lyssnade i motorn på min bmw så hördes det ett dovt knack från den låter inte som en ventil och inte som typ ett vev lager... så vad kan det vara är de någon ide å laga eller är de bara byta motor i stället?? misstänker grenröret att det skulle läcka eller något men inte 100 låter från grenrör sidan av motorn iallafall...

VD Hammar
613 Inlägg
24 juli 2010
va motorn kall eller varm, kan vara en ventil om den va kall vilket brukar försvinna när motorn blir varm. kan mycket väl vara grenröret som du skriver också

MVH Johan

Ljud freak !
928 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Den gör det varm som kall..Det är de som förbrullar mig mest! Och har lyssnat med en mejsel och hör inget direkt

VD Hammar
613 Inlägg
24 juli 2010
okej det låter inte så bra,
innan du byter motor så byt olja en gång och se om det hjälper

MVH Johan

Ljud freak !
928 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
byte olja och filter för typ 2-3 veckor sedan? ? Den va jätte fin oljan som va i då..Olja finns de i motorn med han läcker inte en droppe rycker inte heller så jag vet inte..kanske någon pump som spökar??

299 Inlägg
24 juli 2010
är väl kanske en lyftare som inte riktigt hänger med av åldersslitage, inget jätte allvarligt om du bara ska använda bilen till vardagsåkning.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Ljud freak !
928 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
men när jag lyssnar mot toppen så låter de inte sad Vill ha en förklaring sen vardags körning vet jag inte..De är så brett jag kan me så lite effekt som går wink

642 Inlägg
24 juli 2010
Köp ett stetoskop och sätt bilen på pallbockar så att du kan lyssna på oljetråget, be någon kompis varva upp bilen mellan 2000-3000 rpm, då hör du klart och tydligt om det är något lager i bottendelen av motorn som för oväsen. När jag fick ett dovt knackande från min motor så visade sig att en mutter gängat upp sig halvt på downpipen, då knackade det vid 2200 varv.

Ljud freak !
928 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Jag snackat lite med en bil meck nu han har lyssnat med och han tror att det är grenröret men ska hissa upp den i morgon och titta och lyssan smile

Sök