Rekomendera eftermarknadssprut till volvo T5?

Monzzen
31 maj 2010 · 32 Inlägg

Tjenare, sitter här och kollar runder lite på olika eftermarknads sprut till min 850 T5 motor.
Så tänkte ja slänga in en tråd och fråga lite vad folk har testat och kan rekomendera
så var lite inne på ett DTA S60PRO
http://www.prd.se/epages/prd_se.sf/sv_S … yrning/dta

Sen är bara frågan ser inte ut som att just S60 lär klara de. jag uppfattar det som att den bara kan styra över 4 spridare

blir en för lite i mitt fall då ju hmm

Vad kan ni som testat på 850 t5 annars rekomendera ?

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
KHRacing
31 maj 2010 ·

www.vems.se fråga efter Jörgen & hälsa från mig !

Bjornhall
31 maj 2010 · 300 Inlägg

Nira i3

GILLA oss på Facebook http://www.facebook.com/TeamRydboholmsGaraget
Sugtimmad volvo 850 med mö go kolfiber på!
Volvo 850 "sugtrimmad femma" (1992)
Monzzen
31 maj 2010 · 32 Inlägg

Jo där är rätt många som rekomenderar Nira i3
Men är inte de sprutet rätt dyrt?
skälvfallet man får ju va man betalar för säkert så

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
torpis Forummoderator
31 maj 2010 · 10 572 Inlägg

nitropunch skrev:
Jo där är rätt många som rekomenderar Nira i3
Men är inte de sprutet rätt dyrt?
skälvfallet man får ju va man betalar för säkert så

i3+ är ruggigt lättbearbetat.  I sammanhanget så är de 15000kr sprutet kostar ganska försummbart, resten av motorbygget är betydligt mycket dyrare.

Autotech är ju duktiga på originalspruten där bla Polish har ju över 500hk med orignalsprutet i just en S60

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Monzzen
31 maj 2010 · 32 Inlägg

okey, har kollat en del på de nu. ända negativa är att där verkar inte finnas så många utgångar. Annars verkar ett Nira i3 vara de skälvklara valet för mig

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
Marlboroman
31 maj 2010 · 8 233 Inlägg

Ska köra autronic på min. Höll på och titta på nira först, men det blev ett sm4 till slut istället. Dels för att jag har bekanta som kör med det och därigenom vet jag att det funkar och dels på rekomendation från folk som hållt på med sprut av olika slag länge.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
torpis Forummoderator
31 maj 2010 · 10 572 Inlägg

Det ligger också en poäng i att välja något som kompisarna kan med. Ett Nira utan kunskaper startar ingen motor även om det korrekt justerat passerar bilprovningen varje dag smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Monzzen
31 maj 2010 · 32 Inlägg

Ahh juste, jo de ligger rätt mycke i de
Har en polare som håller på att lära sig mappa (går någon sorts kurs)
Tänkte höra med han va han kör för nått i sin bil nästa gång man ses smile

Nissan 200sx S13 "Citizen" (1989)
_perra_
1 augusti 2010 · 23 Inlägg

TM racing kör originalsprut på en 850 med över 700hk så original funkar nog bra:)

Senast redigerat av _perra_ (1 augusti 2010)

Volvo 850R "TM racing" (1996)
Marlboroman
1 augusti 2010 · 8 233 Inlägg

_perra_ skrev:
TM racing kör originalsprut på en 850 med över 700hk så original funkar nog bra:)

Man lär göra skillnad på vad som går och vad som funkar bäst. Visst går det att ta ut mycket effekt trots original motorstyrning, men med sämre resultat om man jämför mot ett bra eftermarknadsprut. Bygger man en vass femma så finns det en del att hämta i att inte köra med original. Dels är ett eftermarknadssystem nogrannare och har bättre koll på vad som händer och det kan dessutom hantera större spridare bättre.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
egut
2 augusti 2010 · 64 Inlägg

Tycker du ska välja det sprut som har bäst support av säljaren för det kommer nog vara de du kommer ha mest nytta av när du kopplar in/startar upp.
mvh

BMW m535 "hajjen" (1986)
_perra_
8 augusti 2010 · 23 Inlägg

Den 850:in körde 10,87 med originalsprut i helgen:) men visst kanske ligger något i det du säger

Volvo 850R "TM racing" (1996)
jip
21 augusti 2010 · 272 Inlägg

Körde VEMS med min. Kostar en bråkdel av vad Nira gör. Ska du ha BBL, avgastemp, spridarmotstånd, mapsensor med Nira landar man väl runt 20k. Allt det kostar totalt 10k med VEMS, och då får du en färdiggjord kabelhärva med kontaktstycken dessutom.

Men smaken är som baken. Jag har inte kört något annat så kan inte jämföra.

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang