4797
Sök

Bilen går dåligt efter att jag har bytt tändstift: Volvo c70 2.0 t

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
30 oktober 2010
sironen skrev:
mk2_power skrev:
din bil kommer gå bättre med ngk tror jag. ta kontakt med ad-center, mekonomen eller autoexperten så vet dom exakt vilka stift du ska ha. när det gäller platinastift ska man inte blanda och ha sig smile
lycka till

fått tag på volvo stift nu går den igen

gött ju smile förresten är du säker på att du skulle ha platinastift? inte alla bilar som går med dom, främst bilar med tändkassett som behöver platinastiften då dom är avskärmade. vet inte riktigt vad det innebär men det är nog viktigt smile

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Nu har man fått att annat problem.

Nu verkar det att går dåligt när man ska dra på när turbon börjar ladda så rycker den

Går bra när den laddar 0.5bar men inte vid 1bar.

Den ladda 1bar före bytet
Senast redigerat av sironen (31 oktober 2010)

450 Inlägg
31 oktober 2010
Hade min förra bil en S70 på optimering hos tm racing i katrineholm, då satt de platina stift i min volvo, jag förklarade att bilen gick taskigt på tomgång samt hög belastning, då va de stiften och han förklarade att en volvo endast körs på volvo originalstift.

/henke
Senast redigerat av Henrik-N (31 oktober 2010)

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Henrik-N skrev:
Hade min förra bil en S70 på optimering hos tm racing i katrineholm, då satt de platina stift i min volvo, jag förklarade att bilen gick taskigt på tomgång samt hög belastning, då va de stiften och han förklarade att en volvo endast körs på volvo originalstift.

/henke

Har volvo orginal stift i.
Men det går inte så bra på hög belastning.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
31 oktober 2010
Volvo original är väl Bosch stift har jag för mig, men alla gånger att NGK gör jobbet bra om inte bättre, har aldrig haft problem med NGK, men övriga märken har jag haft strul med .. kör enbart NGK i mina bilar.

Annars misstänkte jag dina tändkablar, polarens 850 T5 hade skitklena tändkablar på sin bil, dom paja väldigt lätt när man böt stift på den, (nästan nya Beru), kablar kan orsaka ryckig gång.

Mvh S.Österdahl

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
770_EVOLVE skrev:
Volvo original är väl Bosch stift har jag för mig, men alla gånger att NGK gör jobbet bra om inte bättre, har aldrig haft problem med NGK, men övriga märken har jag haft strul med .. kör enbart NGK i mina bilar.

Annars misstänkte jag dina tändkablar, polarens 850 T5 hade skitklena tändkablar på sin bil, dom paja väldigt lätt när man böt stift på den, (nästan nya Beru), kablar kan orsaka ryckig gång.

Nu är det fixat nu går bilen bra laddar 1bar

GREASEMONKEY
822 Inlägg
31 oktober 2010
Vad var det senaste felet då ?

Mvh S.Österdahl

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
770_EVOLVE skrev:
Vad var det senaste felet då ?

Jo det va att jag inte kunde få turbon att ladda mer än 0.5bar
Men det är fixat så nu laddar den 1bar