Volvo 740 turbo startar ej

martinsson91 skåne
19 november 2010 · 88 Inlägg

hej har problem med min volvo 740 Turbo från 1987 har LH-jetronic 2.2 elsystem i bilen bilen får gnista och soppa men tänder helt fel kammen står rätt och jämn komp på alla cylindrarna. inga säkringar e sönder. sad    så jag jag borgade felsöka boxarna i stället så såg jag skruvade i isär tändboxen som sitter under ratten och då såg lödningarna på vissa punkter brända ut och ett motstånd var bränt  sad .. och tändboxen heter 0 261 201 012  och styrboxen vid förardörren heter 0 280 000 541 .. nu undrar jag om det går att ta en annan 740 tändbox som har 2.2 man kan testa med se om det är det hela stora felet ? hjälp! tacksam för svar!

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
zemet
19 november 2010 · 4 040 Inlägg

Det borde fungera. Men du måste ha en lika dan box som den gamla. Jag bytade box på min gamla gl utan problem iaf.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
martinsson91 skåne
19 november 2010 · 88 Inlägg

jo men man hittar inte en sån tändbox på skroten växer inte på träd precis i såna fal har man flyt:)

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
zemet
19 november 2010 · 4 040 Inlägg

Kolla dom större skrotarna. laga.se och lite sånt så kanske du hittar.
Går motorn? Eller går den inte starta alls?

Ett vanligt fel ifall den inte startar men får gnista är att spridarrelät har gått sönder. Annars kanske det har blivit något fel på fördelarlocket. Ganska vanligt att packboxen går sönder så du får olja i fördelarlocket. Då kan ju tändningen bli väldigt konstig. Lätt att kolla men jävligt dålig arbetsställning... är nog det jobbigaste att skruva med på hela 740n.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
martinsson91 skåne
19 november 2010 · 88 Inlägg

skruvat har det vet jag nej allt e som det ska motorn är igenom gången bara för ett tag sen men ska felsöka lite mer i dag smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Guustafsson Gangstuh
19 november 2010 · 122 Inlägg

ska du inte ut o skjuta folk i ögonen med sån jävla grön laser idag igen?! idiot

martinsson91 skåne
19 november 2010 · 88 Inlägg

stanna nästa gång när jag försöker stanna dej då skulle få tag på ditt nr   ända jag kom på för att få upp din uppmärksamhet haha..

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Stoner_fuzz Bitter optimist.
20 november 2010 · 1 561 Inlägg

Guustafsson skrev:
ska du inte ut o skjuta folk i ögonen med sån jävla grön laser idag igen?! idiot

haha vad nu?

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
martinsson91 skåne
20 november 2010 · 88 Inlägg

Stoner_fuzz skrev:

Guustafsson skrev:
ska du inte ut o skjuta folk i ögonen med sån jävla grön laser idag igen?! idiot

haha vad nu?

kan ta de när vi ses
tongue

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang