2242
Sök

Volvo 745 d24td går bara på tomgång

8 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
hej har en 745 med d24 som startar och går på tomgång men så fort man gasar med den lr bara när den får minsta lilla varv ökning så dör den ibland går det o ka med den men då kommer man bara ungeför 500 meter sen dör den . så jag undrar om det finns någon som kan veta va felet kan va skulle va hemskt tacksam för all hjälp man kan få

mvh

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
29 december 2010
Ispropp eller bakterier i bränslefilter eller ledning, kanske ett läckande bränslerör/slang.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

Bäst
250 Inlägg
29 december 2010
Soppa pumpen som inte mår så bra längre?
smile

Burna bör man annars dör man!

Egen företagare
864 Inlägg
30 december 2010
Har du grejat nått med pumpen på den någon gång eller bytt nått nyligen? Låter som den drar isig luft.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
enligt föra ägaren e den ny renoverad!. och jag hade inte haft den så länge innan den börja strula men det enda dom gort e o ställt på den lite!

Egen företagare
864 Inlägg
30 december 2010
christopher88 skrev:
enligt föra ägaren e den ny renoverad!. och jag hade inte haft den så länge innan den börja strula men det enda dom gort e o ställt på den lite!

Det är inte så att dom skruvat påställningskruven åt fel håll, så den får för lite diesel.
Sen skulle du kolla skruven i banjokopplingen som går från pumpen, sitter en backventil där som kanske är tät.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Egen företagare
864 Inlägg
30 december 2010
http://www.garaget.org/?car=223760&image=2111952

Är det den pumpen som sitter på bilen nu, om så är fallet så är det en pump till en sug diesel. ska du få det att funka bra måste du ställa på den rätt mycket.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Egen företagare
864 Inlägg
30 december 2010
Gick bilen som den skulle då du köpte den?

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
okej ska kolla det!
nee det e inte en sån pump  tongue.
jaa det gorde den det började strulla när deet vart närmare -17 ute sen har dne strulat sen des

Egen företagare
864 Inlägg
31 december 2010
okey, det kan vara så att det blivit kondens i tanken, men inte såpass att den bara drar i sig vatten.
Kan hända att filterhållaren har spruckit, har farit ute för det en gång. gick bra på tomgång men slö som fan då man körde.
Det är inte ovanligt att dom spricker.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
okej . men ska kolla lite imorgon o se om jag hittar några läckage på den
för jag har en kompis som säger att det kan va läckage lr så e det pumpen som strular !: så får hoppas på läckage så man kommer billigt undan big_smile

210 Inlägg
31 december 2010
När ska du lära dig köpa bilar i lite högre prisklass, då slipper man sånt där krångel.. Du borde väl lära dig snart! :-(

Egen företagare
864 Inlägg
31 december 2010
Svana skrev:
När ska du lära dig köpa bilar i lite högre prisklass, då slipper man sånt där krångel.. Du borde väl lära dig snart! :-(

Säger han som har 440 och 940, inte nya bilar det heller.
Krångel är det även på nya bilar.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
svana: du känner väl mig jag kan inte köpa fina bilar köper äkliga saker gör i ordning o säljer så dom får längre liv tongue.
och det e tydligen ett jätte lätt fel på min pump för det e tydligen bara en pakning som gått som e enkel o byta big_smile

snurbo_diesel: jag vet va han menar o han har lite högre standard på sina bilar om man gemför med min o sen använder jag mina volvos som det ska dom ska klara allt big_smile

Forummoderator
18 341 Inlägg
1 januari 2011
bränsleläckage. Dieselfilter. slangen som "knycklat" sig. Hade ett liknande fel en gång. Sugit in trasan som jag hade under huven för att torka av oljestickan med i insuget.... Verkstan skrattade gott!

Paraffinutfällning? Sommar/fuldiesel?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

210 Inlägg
1 januari 2011
Snurbo_diesel. Offtopic men..

Sorry kanske lät dryg men va bara ett råd till han, jag känner han ju.

Jo jag har gammalt skit jag med, men båda bilarna har jag fått gratis och är så sjukt överservade så har aldrig fått nåt trubbel. Tur det, jag har lätt att ge upp med bilar när nåt händer..taskigt tålamod.

Därför jag gav råd till Cribba :-)

8 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
okej men hitta vart det läcker o det e tydligen bara en oring som jag ska prova o byta idag !.

Egen företagare
864 Inlägg
1 januari 2011
Vart är det någon stans? sitter kopparbrickor på dom flesta ställen.
Jag bytte alla kopparbrickor till tredoringar ist.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

8 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
egr  reglaset i pumen . sitter ju en oring på den som förmodligen har gått!. . sen har 2 slanger mellan 2 spridare börjat läcka idga !. så blir prova o byta dom 3 sakerna imorgon .

Sök