2866
Sök

Volvo 945 Gl Rycker

352 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Hej har en Volvo 945 Gl -94 Som håller på går upp och ner på tomgång när bilen är kall, när bilen sedan är varm och man kör vanligt så rycker den vid gaspådrag vid låga varv, detta hände efter att jag hade tankat blyfri 95 på OK.
När jag rycker ur kabeln till LMM:en så dör den, men så ska det väl vara?

Vad kan vara felet?

Mvh

337 Inlägg
16 januari 2011
byt tändkablar o stift till o börja med, gå sedan på fördelarlock + rotor.
LMM = ja.

297 Inlägg
16 januari 2011
Sa inte du någon tidiagre tråd att du tanka e85? Byt stift och sluta snåla och tanka i 95

352 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
sthlm_145 skrev:
Sa inte du någon tidiagre tråd att du tanka e85? Byt stift och sluta snåla och tanka i 95

får pröva NGK stift som gäller eller?

4 293 Inlägg
17 januari 2011
Runmark skrev:
sthlm_145 skrev:

får pröva NGK stift som gäller eller?

NGK lr ev Bosch men NGK är bäst.

352 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Har nu bytt alla stift samt bytt bensinfilter och tankat full tank Blyfri 95 men felet återstår, det blir även så att bilen stryper vid ungefär 4000Rpm när man kör, och den svarar inte på gasen ibland

4 293 Inlägg
21 januari 2011
Kablarna som sitter till bränsle relät hade hoppat loss/glappade på min 740 och det gav mig liknande symtom.

Skulle eventuellt kunna vara ett hål i slangarna till insuget efter lmm.  Köp en burk startgas och spraya runt insuget och hela vägen till lmm och lyssna om tomgången ändrar sig. Gör den det så har du lekage någonstanns troligen vid en slangklämma lr liknande.

352 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Kablarna som sitter till bränsle relät hade hoppat loss/glappade på min 740 och det gav mig liknande symtom.

Skulle eventuellt kunna vara ett hål i slangarna till insuget efter lmm.  Köp en burk startgas och spraya runt insuget och hela vägen till lmm och lyssna om tomgången ändrar sig. Gör den det så har du lekage någonstanns troligen vid en slangklämma lr liknande.

ja de inte helt omöjligt alla slangar är ju lika gamla som bilen då alla slangklämmor har rostat

352 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Så nu var problemet löst! smile Det var ingenting av sakerna ni hade sagt som det var fel på wink

4 293 Inlägg
27 januari 2011
Runmark skrev:
Så nu var problemet löst! smile Det var ingenting av sakerna ni hade sagt som det var fel på wink

Vad var det då?smile

352 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
I gasspjället var det som en tjock hinna av smuts:P inte konstigt att den gick dåligt, så jag gjorde rent den och tomgångsmotorn smile

3 182 Inlägg
27 januari 2011
hur gjorde du rent tomgångsmotorn.

352 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
pukan2 skrev:

tog T-röd på en tandborste och borstade runt, sen blåste rent med bromsrengöring, sedan i slut ändan tog jag bromsrengöring och lite 5-56 och sedan lät jag den lufttorka wink

3 182 Inlägg
27 januari 2011
Runmark skrev:
pukan2 skrev:

tog T-röd på en tandborste och borstade runt, sen blåste rent med bromsrengöring, sedan i slut ändan tog jag bromsrengöring och lite 5-56 och sedan lät jag den lufttorka wink

ska gör det på min med sen då tomgången håller på att duma sig.

352 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
pukan2 skrev:
Runmark skrev:
pukan2 skrev:

gört;) rengör gasspjället också när du redan är där nere å pillar blir en märkbar skillnad smile

3 182 Inlägg
27 januari 2011
Runmark skrev:
pukan2 skrev:
Runmark skrev:

gört;) rengör gasspjället också när du redan är där nere å pillar blir en märkbar skillnad smile

oki ska titta på det med hur gjorde du rent det da.

352 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
pukan2 skrev:
Runmark skrev:
pukan2 skrev:

oki ska titta på det med hur gjorde du rent det da.

Likadant;)

Sök