Supra mkiv 2jz. haft nerplockat insug och efter montering igen får den för mkt soppa!

RobinS2
14 december 2009 · 1 067 Inlägg

Hej har en toyota supra mkiv med en 2jz gte motor..saken är att jag har plockat ner insuget för att få det polerat. insuget är ju delat i 2 delar så jag har bara plockat av den översta delen så spridare är orört eftersom dom sitter på den delen som är kvar.
undertiden som insuget plockades av så var batteriet urkopplat, alla givare fick sitta kvar så jag drog bara ut kontakterna.
när allt var monterat igen och bilen startades upp så gick den igång lätt MEN den bolmade svart rök och det luktar bara soppa från det. får helt för mkt soppa! den gick samt lite oroligt på tomgången men ytterst lite. eftersom min kompis har en mkiv också så lånade jag hans tomgångsmotor och bytte ut min men tyvärr så blev det ingen skillnad! har inte den blekaste aning om vad som är fel!
är 95% säker på att sakerna sitter på rätt plats igen då jag kollat på min kompis supra!
kan tilllägga att det kommer något konstigt ljud emellanåt från luftburken när den står på tomgång.
innan insuget plockades av så gick bilen utmärkt och inget annat än insuget har ändrats!

vet du eller känner någon som vet så hör gärna av er.!

bilder från demonteringen finns på min projekttråd sida 3 eller 4 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157859

/robin

Senast redigerat av RobinS2 (14 december 2009)

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
RobinS2
15 december 2009 · 1 067 Inlägg

problemet är löst men hur tar man bort tråden? tongue

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
Aerodynamik ...
15 december 2009 · 7 120 Inlägg

Berätta vad felet var och låt träden var, någon i framtiden kanske får liknande problem wink

RobinS2
15 december 2009 · 1 067 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Berätta vad felet var och låt träden var, någon i framtiden kanske får liknande problem wink

okej är lite svårt att förklara exakt vad det var men..kan tipsa att man ska fota allting innan man tar ner det..så man får alla vakumslngar på rätt plats igen..jag fota många bilder men endå blev det två rackare som inte hamna rätt..saken blev inte lättare av att det skulle sitta så om motorn var orginal , så det hjälpte inte att titta på kompisens supra för där stämde det ju överns med min fast det var fel...hoppas ni inte blev snurriga nu smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY
BMW E30 S85B50 V10 "Heavyweight" (1989)
BMW 118D M (2010)
kevlar_soul
9 maj 2010 ·

En vakuumslang placerades fel, vilket genererar svart rök. Har gjort samma misstag själv. Det handlar oftast om vakuumslangen till bränsletrycksregulatorn!

sebbe88
30 mars 2011 · 11 Inlägg

gjorde samma jobb på min supra under vintern, allt sitter som det ska, men har en tomgång på 3000varv eller så pendlar tomgången 1500 -2000 varv...... har kört startgas runt insuget men inget resultat.

BMW 740IA (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang