Låter inte bra när jag ska sladda. bmw 540i e39 97 manuel.

splh
16 juli 2011 · 17 Inlägg

Det låter inte alls bra när jag sladdar med bilen, det låter som att man skulle köra en cross med dåliga drev. Det smäller och har sej. Men inga problem när jag bara ska gasa på. Har nyss bytt till ett m5 diffhus,så det skulle bli lite roligare att köra, men hade samma problem innan jag bytte. Väldigt tacksam för svar.

RD_87 Skrotsamlare
16 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Bussningar i bakvagn? Trött knutkors/hardygummi? Trött låda? Fiins många möjligheter.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 juli 2011 · 13 746 Inlägg

bakvagnen är nog första stället man ska kolla på bmw när det börjar väsnas
be någon kolla hur bakvagnen beter sig när du sladdar
troligen studsar den av fan

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Tack så mycket för svaren. Hur vet man att det är ett dåligt knutkors eller hatdygummit? Och vad är det om bakvagnen hoppar?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juli 2011 · 13 746 Inlägg

finns en hel del bussningar i bakvagnen på dom mesta bmw bilar
men det finns väll några bussningar som är mer vanliga än andra

men låter det vara osagt vilka då jag aldrig mekat en bmw som tur är smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Kmarcus
17 juli 2011 · 854 Inlägg

Upphängningen av stödlagret som är slut? Kan smälla rätt bra.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Darkie dARKiE
17 juli 2011 · 5 031 Inlägg

silentbussningarna, checka bakvagnen 95% att felet ligger där.

Om det inte bara är ett dåligt fastsatt avgasrör som smäller in i karossen vid hårda svängningar (blir ett jävla eko i karossen)   som en polare hade på sin och trodde hans bakvagn var helt slut wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Germax
17 juli 2011 · 12 086 Inlägg

Kan du förklara lite mer exakt hur ljudet låter, och vart det kommer ifrån? Jag vet inte hur en cross med dåliga drev låter nämligen smile

splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Ok. smile Det smäller ganska kraftig nånstans bak i bilen. Det låter som att du skulle slå med en gummihammare på en tjock plåtbit, väldigt hårt. 2 slag i sekunden

splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Redan kollat så att inget sitter löst eller slår mot nånting. Hoppades på att det varit så enkelt. hmm

splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Redan kollat så att inget sitter löst eller slår mot nånting. Hoppades på att det varit så enkelt. hmm

splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Ok. smile Det smäller ganska kraftig nånstans bak i bilen. Det låter som att du skulle slå med en gummihammare på en tjock plåtbit, väldigt hårt. 2 slag i sekunden

splh
17 juli 2011 · 17 Inlägg

Tack så mycket för svaren. Hur vet man att det är ett dåligt knutkors eller hatdygummit? Och vad är det om bakvagnen hoppar?

RD_87 Skrotsamlare
17 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Hissa upp och titta längs kardanaxeln. Ryck, slit och bänd lite så hittar du nog något.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Germax
17 juli 2011 · 12 086 Inlägg

Är det rätt kraftiga dova dunkande är min gissning hardyskivan eller upphängningen till stödlagret.
Det är dessutom ofta vid sladd ljudet uppstår då kardan trycks extra i sidled av fysikens lagar.

Du kan glömma att göra en visuell översyn, om du har tur kan du få en glimt av hardyskivan. Stödlagret sitter bakom en stor värmeplåt som sitter fast bakom avgassystemet, tyvärr.

RD_87 Skrotsamlare
18 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Fan jag glömde att det gäller en "modern" bil, jag har bytt massor av knutkors men aldrig skruvat E39. wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Brinley Hellre ökänd än okänd ;) ^^
18 juli 2011 · 370 Inlägg

byt hardyplattan så e problemet fixat, kompisens va precis slut.
kan och vara bultar som har gått av där hardyplattan och kardan sitter ihop.
för vi körde sönder två bultar, och såg att hardyplattan va dålig.
men vi satte bara dit 2 nya skruv då sluta de, sen paja skruven igen pga av hardyplattan va så dålig.
så kolla de, e 95% på att de e ditt problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang