Nitromast skrev:
Jag tror faktist om jag skulle bygga något sådanlikt skulle jag nog använda mig av 4st 6.5" eller 5.25".
Visst blir det bra om du bygger såhär också.. men det blir ju som att ta med en golvhögtalare!
Lättare att bygga med 4st koaxialer i rad, sätta slutsteg bakpå, ev trafo/laddare. Sen bara ett handtag ovanpå och bära batteriet brevid... Men det är ju som sagt jag det

Och som svar på din fråga. Skulle inte bygga några sidolådor av dem. Högtalarn behöver all effekt den kan få ur steget.
Har även 2st såna här koaxialer liggande:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 9572.4694/Hade tänkt köpa en mindre digital förstärkare, typ t-amp och bygga en jätteliten kompakt stereo av som man kan plocka med till stranden och sånt av dem.
Fan, har ju allt möjligt liggande, haha!
Men jag vill ha det med så stor basåtergivning som möjligt, alltså separata basar och diskanter. Vill ha bra tryck i det! Du skulle sett min förra låda, fy helvete. Vägde nog 60kg, men den spelade bort både bilstereos och alla andra festivalstereor vi hittade och battlade mot...

Men då kör vi såhär - det paketet med ett horn och två basar, kör denversteget och sen är det bra så. Får se hur bra det låter!
Oj, nu eftersom jag har ett annat steg så måste jag fråga dig, ska jag ta 8 eller 4 ohm? Vad är skillnaden egentligen?