men man kanske inte behöver dessa hylsor? skall ha till moment och bärarmar till bakvagn men man kanske bara behöver spänna/klämma över kulan?, om du förstår?
Eller de kanske begränsar rörligheten?
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
funderar oxå lite på samma sak..momentstags bussningarna suger kraftigt på 740/940 känner att min drivlina sviktar för mycket redan i dagens läge för att man ska kunna stå på
har aldrig tänkt på det förut men dom där stora bussningarna dödar all känsla och stabiltet i drivlinan =/ men det känns jobbigt svampigt
Bärarmarna till bakvagnen? Där kan du väl inte ha uniballs? eller bygger du 4 link?
man bör ha några hylsor eller i alla fall brickor som är tighta, sen beror det ju på vilken rörlighet man behöver, rör det bara sig i ett led, alltså längs kulan så behövs ju ingen rörlighet åt andra gållet och då går det bra med att bara klämma kulan
min tanke är att ha uniballs i bakaxeln, alltså totalt 4 fästpunkter med momentstag och bärarmar
sen ha hårdare bussningar i karossen, använda original infästning fram till momentstaget
blir ju då ingen direkt rörelse i sidled på någon led så borde ju inte behöva hylsor, forutom om ja ska använda original fästa i axeln för momentarmarna.. är ju ganska brett där..
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!
min tanke är att ha uniballs i bakaxeln, alltså totalt 4 fästpunkter med momentstag och bärarmar
sen ha hårdare bussningar i karossen, använda original infästning fram till momentstaget
blir ju då ingen direkt rörelse i sidled på någon led så borde ju inte behöva hylsor, forutom om ja ska använda original fästa i axeln för momentarmarna.. är ju ganska brett där..
Kolla på hur dom brukar göra på rallybilar, det konceptet lär ju fungera rätt bra
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Det är ju exakt samma konstruktion som är original, fast det ser annorlunda ut, och man får uniballs istället för bussningar. Men jag kan säga direkt att den där konstruktionen så är det hörselskydd som gäller,för jag vet hur mycket det låter om en bakaxel när den är direkt infäst i karossen
Det finns ju enklare lösningar, finns ju ledlager att köpa till främre bärarmsinfästning, och bakre borde man kunna använda flera bussningar och få det stummare, jag har inte testat det själv ännu
Det är ju exakt samma konstruktion som är original, fast det ser annorlunda ut, och man får uniballs istället för bussningar. Men jag kan säga direkt att den där konstruktionen så är det hörselskydd som gäller,för jag vet hur mycket det låter om en bakaxel när den är direkt infäst i karossen
Det finns ju enklare lösningar, finns ju ledlager att köpa till främre bärarmsinfästning, och bakre borde man kunna använda flera bussningar och få det stummare, jag har inte testat det själv ännu
jo de är samma som original, gjorde så mest för att ja kända att de var lättare att göra nytt när jag ändå ska köra coilovers och vill ha justerbart, men ja har ju tänkt köra super flex bussningar mot kaross på "bärarmarna" och momentstaget har ju ju bussningen som finns original i karossen, de borde väl inte bli ett sånt väsen eller?, den ska ju gå på gata med så vill ju ha lite tanke på komforten
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!