2372
Sök

Hylsa till uniballs

556 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
vart kan man köpa färdiga hylsor till uniballs, ledlager?, alltså hylsan som går igenom själva huvudet?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
ja precis smile

men man kanske inte behöver dessa hylsor? skall ha till moment och bärarmar till bakvagn men man kanske bara behöver spänna/klämma över kulan?, om du förstår?

Eller de kanske begränsar rörligheten?

Fri fart för ett fritt folk!
14 654 Inlägg
6 september 2011
funderar oxå lite på samma sak..momentstags bussningarna suger kraftigt på 740/940
känner att min drivlina sviktar för mycket redan i dagens läge för att man ska kunna stå på

har aldrig tänkt på det förut men dom där stora bussningarna dödar all känsla och stabiltet i drivlinan =/
men det känns jobbigt svampigt

Kör fort så hinner inget hända...

761 Inlägg
6 september 2011
Bärarmarna till bakvagnen? Där kan du väl inte ha uniballs? eller bygger du 4 link?

man bör ha några  hylsor eller i alla fall brickor som är tighta, sen beror det ju på vilken rörlighet man behöver, rör det bara sig i ett led, alltså längs kulan så behövs ju ingen rörlighet åt andra gållet och då går det bra med att bara klämma kulan

4 001 Inlägg
7 september 2011
Det är lämpligt att ha gummibussning i ena änden på alla stag, man kan ha en hård bussning men något som kan flexa lite är bra.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Fri fart för ett fritt folk!
14 654 Inlägg
7 september 2011
kolvas skrev:
Det är lämpligt att ha gummibussning i ena änden på alla stag, man kan ha en hård bussning men något som kan flexa lite är bra.

momentstagen kvittar för dom sitter gummi upphängda i bryggan där bak

känns så förbaskat svampigt när man kliver iväg

borde iof sluta leka för nu har kopplingen börjat slira redan vid 0.9bar =/

Kör fort så hinner inget hända...

556 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
blir en form av 3 länk

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77453/77453-97d92551fa11d0efc05749ea495ca7fa.jpg

min tanke är att ha uniballs i bakaxeln, alltså totalt 4 fästpunkter med momentstag och bärarmar

sen ha hårdare bussningar i karossen, använda original infästning fram till momentstaget

blir ju då ingen direkt rörelse i sidled på någon led så borde ju inte behöva hylsor, forutom om ja ska använda original fästa i axeln för momentarmarna.. är ju ganska brett där..

4 001 Inlägg
7 september 2011
Marbu skrev:
blir en form av 3 länk

http://www1.garaget.org/gallery/images/78/77453/77453-97d92551fa11d0efc05749ea495ca7fa.jpg

min tanke är att ha uniballs i bakaxeln, alltså totalt 4 fästpunkter med momentstag och bärarmar

sen ha hårdare bussningar i karossen, använda original infästning fram till momentstaget

blir ju då ingen direkt rörelse i sidled på någon led så borde ju inte behöva hylsor, forutom om ja ska använda original fästa i axeln för momentarmarna.. är ju ganska brett där..

Kolla på hur dom brukar göra på rallybilar, det konceptet lär ju fungera rätt bra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

761 Inlägg
7 september 2011
Det är ju exakt samma konstruktion som är original, fast det ser annorlunda ut, och man får uniballs istället för bussningar. Men jag kan säga direkt att den där konstruktionen så är det hörselskydd som gäller,för jag vet hur mycket det låter om en bakaxel när den är direkt infäst i karossen smile

Det finns ju enklare lösningar, finns ju ledlager att köpa till främre bärarmsinfästning, och bakre borde man kunna använda flera bussningar och få det stummare, jag har inte testat det själv ännu

556 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
dannnej skrev:
Det är ju exakt samma konstruktion som är original, fast det ser annorlunda ut, och man får uniballs istället för bussningar. Men jag kan säga direkt att den där konstruktionen så är det hörselskydd som gäller,för jag vet hur mycket det låter om en bakaxel när den är direkt infäst i karossen smile

Det finns ju enklare lösningar, finns ju ledlager att köpa till främre bärarmsinfästning, och bakre borde man kunna använda flera bussningar och få det stummare, jag har inte testat det själv ännu

jo de är samma som original, gjorde så mest för att ja kända att de var lättare att göra nytt när jag ändå ska köra coilovers och vill ha justerbart, men ja har ju tänkt köra super flex bussningar mot kaross på "bärarmarna" och momentstaget har ju ju bussningen som finns original i karossen, de borde väl inte bli ett sånt väsen eller?, den ska ju gå på gata med så vill ju ha lite tanke på komforten tongue

Sök