kite skrev:
Så, historien har fått sitt slut (hoppas jag). Inte riktigt som jag väntat mig dock.
Åkte hur som till Motormännen och fick den kollad. Deras bedömning var att den är i behov av reparation. MEN, det som var intressantast med den här kollen var att killen uppmärksammade att den inte riktigt såg ut som Subarus brukar göra under. Visst han kunde inte säga säkert och noterade inget i protokollet om det men han hade starka misstankar om att min bil har varit krockad! Fick rekommendationen att kolla den hos Subaruverkstad så sagt och gjort.
De såg direkt när jag körde in på verkstaden att den varit krockad. Sen fick jag ett A4-papper fullt med punkter som inte var korrekt reparerade. Fel kylare, saknas skyddskåpor under hela bilen, sladdar och kablar är upphängda med buntband, fel front, fel huv, front inte inpassad korrekt osvosv.
När marknadschefen sen ringde upp mig för att ge sitt beslut efter att ha pratat med verkstaden angående bromsarna så "spelade" jag med lite. Han nekade förstås till åtgärd och då frågade jag hur han skulle ställa sig till om jag kollade bilen hos Motormännen och de gjorde en annan bedömning. Ja, jo, då fick han ju överväga det "men det tror jag knappast att de gör då både vår verkstad och Bilprovningen säger att de är ok".
Kaboom! SÅ skönt att läsa innantill om deras bedömning. Han blir då tyst och då passar jag på att nämna att en annan ganska avgörande sak framkom också, att bilen varit krockad. Hans reaktion på det blev "Och?". Jag säger då att jag aldrig skulle köpt bilen om jag vetat att den varit krockad och vidare när jag nämner mitt A4 från verkstaden så ger han upp och erbjuder sig självmant att ta tillbaks bilen och ge mig alla pengarna tillbaks.
Jag undrar om han inte ångrar sig lite nu att han inte bara bytte bromsarna för då hade det här inte uppdagats på bra länge, antagligen, och jag varit nöjd.... hehe