Volvo S60 upphäningsproblem bak

Nydahl
15 december 2011 · 17 Inlägg

Hello,

Har ett litet underligt problem med min S60-03. Den blev jätte styv på en gång, för styv. Detta började när jag bytte ena avgasfästet (det bakre som alltid rostar sönder) kan dock aldrig tro att detta har någon inverkan!? Bilen är sänkt med H&R fjädrar, känns som det bara är något vid höger sida. Förslag på vad detta kan vara?

Less is more
Volvo S60 "Refined" (2003)
te_wik Forummoderator
15 december 2011 · 12 813 Inlägg

Lät ju väldigt konstigt. Enda jag kan tänka mig är att fjädern eller något hamnat fel när du lyft upp bilen för att komma åt avgasfästet? Fjädrarna kanske är lösa med bilen upphissad så dom hamnat galet?

Rejäl brainstorming bara så..



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Nydahl
15 december 2011 · 17 Inlägg

Bilen var aldrig upplyft, använde vanlig lyft inte punkt luft. Har redan tänkt den tanken:D

Less is more
Volvo S60 "Refined" (2003)
te_wik Forummoderator
15 december 2011 · 12 813 Inlägg

Nydahl skrev:
Bilen var aldrig upplyft, använde vanlig lyft inte punkt luft. Har redan tänkt den tanken:D

Okay, jaadu. Måste vara en tillfällighet att något hände samtidigt isåfall.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
F4S4N CAD-konstruktör
15 december 2011 · 1 392 Inlägg

Skicka upp bilen på lyften igen om du kan och undersök. Känns ju som att det borde gå att lokalisera ett sådant fel ganska enkelt, om det nu är något som är fel. Är det väldigt stumt eller?

Annars så brukar ju detta vara en omöjlighet. Tvärt om är ju däremot något man har fått uppleva! big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang