Fixa fogar i karossen

R69s
15 januari 2012 · 14 Inlägg

Jag vet inte om detta är rätt forum att ställa frågan i, men hittar inget bättre för karossfrågor.

Jag håller på att renovera bagagerummet på en gammal Porsche.

En tidigare ägare har målat hela rummet med bitumenbaserad underredsmassa. Ska egentligen vara en typ av body, men det har han inte haft riktig koll på utan istället kört (typ) Tectyl som är kladdigt och skitar ner allt som kommer i kontakt med det.

När jag har skrapat bort denna massa så blir svetsfogarna (plåtöverlapp) synliga och innan jag lägger på en riktig body skulle jag vilja lägga någon form at kitt som tätar dessa fogar.

Är det någon som har någt bra tips om vad man ska välja för kitt? Det bör vara ett kitt som är hårt, men samtidigt lite elastiskt. Givetvis måste det kunna gå att måla över, t.ex. med Hagmans Carosol Body Elastic.

Tacksam för tips!

/T

schnauz
15 januari 2012 · 1 758 Inlägg

Hagmans som du nämner har karosserikitt som säkert funkar finfint. Visserligen aldrig använt det själv, men har bara goda erfarenheter av Hagmans.
Kolla annars med olika biltillverkare, originalprylar brukar ju vara noggrannt testade och bra. Volvos vet jag av egen erfarenhet är kanonbra - härdar snabbt, blir 100% kladdfritt, håller sig flexibelt och är övermålningsbart. Vet dock inte vad det kostar, men kan inte tänka mig att det är särskilt dyrt jämfört med andra märken.
Biltemas skall tydligen vara rena skräpet.

R69s
16 januari 2012 · 14 Inlägg

Volvos ska jag testa, verkar bra!

Hälsningar

T

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang