Volvo 740 -88 Vinande ljud i Vxllådan

fredd126
13 februari 2012 · 4 Inlägg

Så efter en dag på isen i vinterkälken (Volvo 740 -88) började det vina i lådan, mest på 1an och 2an men även lite på 3an!
Ibland är det svårt att få i 1 & 2.

Har googlat runt lite och det sägs att de är synkringarna som blivit kassa, stämmer detta?
Och isåfall vad är riskerna med att köra med detta?

Tackar för svar:)

engolf
13 februari 2012 · 3 235 Inlägg

Jag tror den är tom på olja...

loow Jävel
13 februari 2012 · 2 018 Inlägg

engolf skrev:
Jag tror den är tom på olja...

Jag med!

You got to risk it, to get the biscuit :)
Foorsii
13 februari 2012 · 65 Inlägg

Vi hade samma problem i lördags på sjön, men vi slutade inte pressa på gasen. Så efter en timmes körning ungefär så rasade lådan och vi fick ett par timmar i garaget då främre drevet var rensat smile

Chevrolet Camaro "Whiplash Camaron" (1967)
Volvo 240 GL Classic "Vovven" (1992)
Volvo 242 DL "Webervässlan" (1975)
fredd126
14 februari 2012 · 4 Inlägg

Tack för snabbt svar, och mycke riktigt så var det knappt någon olja i lådan, några dec bara!
Hitta oxå mycket flis på urtappningspluggen hmm Kan jag rädda lådan genom att bara hälla i rätt mängd fräsch olja eller är det en tidsfråga innan skiten skär ihop?

Foorsii
14 februari 2012 · 65 Inlägg

fredd126 skrev:
Tack för snabbt svar, och mycke riktigt så var det knappt någon olja i lådan, några dec bara!
Hitta oxå mycket flis på urtappningspluggen hmm Kan jag rädda lådan genom att bara hälla i rätt mängd fräsch olja eller är det en tidsfråga innan skiten skär ihop?

Går nog ett tag, men den kommer ju aldrig bli ny igen ^^

loow Jävel
14 februari 2012 · 2 018 Inlägg

Tanka i o se glad ut smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
fredd126
14 februari 2012 · 4 Inlägg

Foorsii skrev:

fredd126 skrev:
Tack för snabbt svar, och mycke riktigt så var det knappt någon olja i lådan, några dec bara!
Hitta oxå mycket flis på urtappningspluggen hmm Kan jag rädda lådan genom att bara hälla i rätt mängd fräsch olja eller är det en tidsfråga innan skiten skär ihop?

Går nog ett tag, men den kommer ju aldrig bli ny igen ^^

Nej det förstår jag smile

får hoppas aset håller vintern ut.
Tackar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang