hej har fundering kring colilovers till min 535a. går de att besiktiga med de utan problem? känns trökt att lägga ut massa pengar om gringubbarna ska ställa till de.
Jag har besiktigat med mina TA technix coilovers och det var inga problem, och det är billigt märke, TÜV godkända är rätt bra om dom är D2 coilovers påväg nu och skulle inte tro att det är några problem där heller http://www.streetperformance.se/chassi/ … d/bmw/5255
ZumZar skrev: Jag har besiktigat med mina TA technix coilovers och det var inga problem, och det är billigt märke, TÜV godkända är rätt bra om dom är D2 coilovers påväg nu och skulle inte tro att det är några problem där heller http://www.streetperformance.se/chassi/ … d/bmw/5255
TuV har inte ett skit att säga till om i Sverige så alla vet det nu, synd att många tror detta ! bara för att ett företag som säljer en viss produkt skriver på si sida att grejjerna är TuV-godkända, så kanske man iaf kan kolla upp vad detta betyder
ja precis men tycker jag hör olika av alla som bessar med de på.. på 535an vet jag inte hur jag ska sänka bak än med nivåregleringne men de löser sej väll framöver borde inte vara så svårt om man får kika lite och bygga nått:)
Bak behöver du inte byta ut någonting utan du åker in till BMW så kodar dom om nivåjusteringen och sänker bakänden! Ca 500 - 1.000:- brukar verkstäderna ta för jobbet.
Fram behöver du inte ha coilovers utan det räcker med vanliga sänkningsfjädrar. Jag rekommenderar H&R Sportfjädrar fram, det är väldigt många som använder deras fjädrar på sina BMW och det fungerar hur bra som helst. Komforten och väghållningen blir lite t.o.m bättre än original.