Vw Scirocco GT 2010 Drar åt vänster.

Gasglad-
18 februari 2012 · 9 Inlägg

I sommras märkte jag att bilen drog lite åt vänster. Jag lämnade in bilen på Vw i Södertälje eftersom jag hade min nybilsgaranti kvar. Men enligt dom så var det inget fel på bilen utan allt var som de skulle. La problemet på hyllan och så var det inget mer med det. Men nu i vintras när jag hade satt på mina vinterdäck så märkte jag att bilen inte drog åt vänster längre. Så uppenbart måste det ju varit något fel? kanske hjulupphängningen? vad vet jag. Funderar på att chip trimma bilen till vårkanten också så då vill jag att bilen ska vara perfekt!roll Har ni några funderingar på vad ni tror det kan vara för fel och vad det kan kosta? Nybilsgarantin har nu gått ut.

Tack på förhand

Senast redigerat av Gasglad- (14 december 2012)

Hilmer
18 februari 2012 · 1 792 Inlägg

Eftersom problemet försvann i samband med att du bytte hjul så har du ju svaret där.

tekniknissen1
18 februari 2012 · 866 Inlägg

Har du kollat lufttrycket i sommardäcken smile  Försvann det när du bytte till vinterdäck så är det däcken.  Då kan det inte vara hjulupphängningen...

Gasglad-
18 februari 2012 · 9 Inlägg

Va dum jag är! möjligt att något av däcken fått sig en smäll och blivit deformerad lr som tekniknissen1 säger ^^ tack iaf smile

engolf
18 februari 2012 · 3 235 Inlägg

är sommardäcken snedlitna?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang