5506
Sök

Problem med koppling BMW 325i e92

42 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Hej

Min BMW har just varit på verkstad och bytt hela kopplingen på grund av ett utslitet uttrapningslager.
När jag provkörde bilen så märkte jag att ja fick darr i kopplingen vid drag läge
Först var det oerhört tydligt men efter 10 minuter blev det lite bättre..

Är det normalt eller är det något som är fel kan de va att man måste köra in kopplingen lite

1 624 Inlägg
28 februari 2012
kör in kopplingen kompis.

1 624 Inlägg
28 februari 2012
kör med den ett tag till, du sa ju att den blev bättre efter en stund? låt kopplingen komma in i "the rythm".

42 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
The rythm haha men frågan är du som jobbar på Nissan har du erfarenhet av detta eller säger du bara för att du såg att jag skrev att de blev något bättre

1 624 Inlägg
28 februari 2012
Jobbar jag på Nissan? yikes

1 624 Inlägg
28 februari 2012
Jag hade avvaktat ett tag, kört med bilen.. Har det inte gått över efter sisådär 1-2 veckor, så hade jag åkt tillbaka till verkstaden som utförde arbetet (om det inte gjordes svart dvs). då är du rätt smoked.

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 februari 2012
Googla "clutchjudder". Kan vara det du upplever. Kan bero på flera saker, men i ditt fall är det bara rimligt att det rör sig om svänghjulet, för inte kan de varit så korkade att de INTE bytt en ev läckande packbox???

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

42 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Nä jag har garanti på bilen som tur är så inga svartarbetare här inte

Men de bytte svänghjulet när de bytte kopplingen nån packning vet ja ej ngt om

42 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Men de bytte svänghjulet när de bytte kopplingen nån packning vet ja ej ngt om

dawwe skrev:
Googla "clutchjudder". Kan vara det du upplever. Kan bero på flera saker, men i ditt fall är det bara rimligt att det rör sig om svänghjulet, för inte kan de varit så korkade att de INTE bytt en ev läckande packbox???

42 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
jag kan meddela att bilen går som en klocka nu efter en rejäl inkörning i stan tack för hjälpen alla big_smile

1 624 Inlägg
29 februari 2012
el_sezz skrev:
jag kan meddela att bilen går som en klocka nu efter en rejäl inkörning i stan tack för hjälpen alla big_smile

As I said?

1 624 Inlägg
29 februari 2012
Yääää! UNTZ UNTZ UNTZ UNTZ! ;D

Sök