6392
Sök

erfarenheter FERODO belägg?

252 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Snacket i andra klubbar går just nu om att det finns mycket nöjt folk som har åkt omkring med belägg från Ferodo.
Vi snackar de lite bättre varianterna som bl. a heter DS performance FDS1285
http://www.ferodo.co.uk/ferodo%5Fhome/
http://www.elcome.ltd.uk/DSPerf/index.asp
(micro är återförsäljare)
Va tycker ni? Jag kör bremboskivor med EBC redstuff och är mycket nöjd med dem så som jag använder dem. (pendlar inte till jobbet med dem precis..)
Byte till större skiva/andra bromsar är uteslutet.
Diskutera inte heller Greenstuff i denna tråd!

//Janne

333 Inlägg
20 februari 2007
Jag har ferodo DS2500 på min ena bil.
Vet inte hur de ligger på skalan jämfört med dom du listade.
Bra belägg helt klart. klarade en hel del varv på mantorp (Fick avbryta pga oljetemp).

Enda nackdelen är att de dammar rätt friskt. men sånt går väl igentligen inte att komma undan om man ska ha bättre belägg.

1 827 Inlägg
20 februari 2007
Ferodos DS2500 är väldigt bra belägg till både bana och gata. Räcker gott och väl till en bil som är till för diverse klubbträffar och en del gatkörning. Det finns även DS3000 men dom är ganska elaka mot skivorna. Greppar bättre dock. wink

Summa summarum är det ett väldigt bra belägg och enligt många betydligt bättre än EBC.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

252 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Det enda som micro i närheten hadde hemma var DS3000 så det fick bli röda EBC ijen för 1200kr på en lokal firma. Satsar på snällare belägg i bak som greppar med en gång om det råkar vara lite kalt och blött ute. De röda beläggen sotar inte alls mycket. Kan gnissla till lite i bland när de är kalla men funkar utmärkt till min bil och min åkning.

//Janne

Abiit, excessit, evasit, erupit
145 Inlägg
24 februari 2007
jag kör bara ferodo belägg..!!  dom funkar väldigt bra till vardag å så kan man ju gasa på lite på helgerna wink dom har ju ett rimligt pris å är bättre än orginal så..!!  jag e hel nöjd iaf..!! har dok inte prövat dom andra beläggen (EBC) men varför byta från nått man e nöjd med..!

Abiit, excessit, evasit, erupit - Han har farit, försvunnit, undkommit, störtat iväg.

Sök