855 glt ``fylla på olja i turbinen´´

Shadow_line_
25 april 2012 · 126 Inlägg

Svisse skrev:
Okej tack:) jag har sett den gamla lådan som var sprucken. Men det roliga är att han har fyllt i olja i lådan men sen inte startat bilen. Så jag har inte blivit lurad för han har berättat allt:) men han vet nog inte hur man ska göra för att få runt allt i systemet:) han sa ju att jag skulle dela på skiten men jag tänkte de att här är det många kunniga så jag kollar här först och det är jag glad att jag gjorde:)

Ok ja visst kan de ju vara så att han låtit bli att fullfölja när han inte vetat hur man ska göra, vi hoppas på de:cool:

Lycka till nu då!smile

Mvh Janne

BMW 525d (2006)
Isuzu campo (1992)
Danne_1977
25 april 2012 · 3 292 Inlägg

Du har ännu inte svarat på min fråga..

Går bilen att köra som det är just nu ?

Om så är fallet.. hur växlar den ?


I mina öron låter det åxå som det är nåt lurt här, troligen är lådan ihopskruvad med motorn med turbinen i fel läge och då spräcker man grepphylsan till pumpen och då kommer inte cirkulationen på lådan att funka alls, resultatet blir att ingen olja kommer till turbinen och bilen kommer inte gå att köra.

Många människor gör detta misstag, vet förra ägaren som du säger inte hur man ska göra för att få oljan att cirkulera så vet han troligen heller inte hur turbinen ska sitta så troligen har du felet där.. men jag hoppas verkligen för din skull att jag har fel... *håller tummarna*

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang