1768
Sök

Hjälp, Splitfälgar som ej passar, bromsoken tar i fram!

______________JDM______________
204 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Jag har ett par splitfälgar på g som tar i bromsoken fram, offseten är rätt dimension ja allt, men bromsarna tycks vara förstora, har provat med 8 mm spacers och det tar fortfarande i lite. och spacers känns endå fel väg att gå.

Bilen de ska sitta på är toyota supra mkiv med de stora euro bromsarna fram.

Så de jag undrar kan man göra något för att ge dem plats, dvs jag vet att byta bromsar är ett alternativ men ett dyrt sådant.

Kan man bygga om fälgen eller liknande?
Fälgarna är 3delade..

Tacksam för svar, suprans stora bromsar verkar vara väldigt stora hade varit kul och veta hur ni andra gör.

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

242 Inlägg
23 maj 2012
beroende på hur fälgarna ser ut på "insidan" alltså där det tar emot oket så kan det gå att svarva ur dom, har fått göra det till en bil tidigare smile

4 250 Inlägg
23 maj 2012
Borde ju gå att svarva fälgen som Tjulin säger men enklast är väll att sälja fälgarna och köpa större istället?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 maj 2012
Är det gjutna ok kan man ju helt enkelt bara fila ner dom lite om det inte är så mycket det tar i.

Eller som sagt köpa större fälgar, värt att notera är att bara för en fälg är tex 18" så innebär det inte att den har ett visst innermått. Så har du problem med en fälg kan en annan i samma storlek mycket väl passa ändå.

EDIT: Finns tom speciella fälgar med extra stort innermått där man tagit hänsyn till stora bromsar men det är oftast motorsportfälgar och dom kan kosta en del....
Senast redigerat av TBOC_Razor (23 maj 2012)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök